یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
«ربابه»؛ قصه یک عشق ناتمام در جنگ

رباب عباسی، همسر شهید سیدهاشم قریشی‌زاده، از شهدای دوران دفاع مقدس، اولین کتاب خود با عنوان «ربابه» را به بازار نشر عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، این نویسنده شیرازی درباره کتاب خود، گفت: «ربابه»، قصه زندگی سرشار از دلتنگی و بی‌قراری زنی است که در سن نوجوانی به پیوند عشق درمی‌‌آید و درست زمانی که هنوز به سن 15 سالگی نرسیده است، عشق خویش را در گیرودار جنگ از دست می‌دهد. دوری، دلتنگی، جدایی و  فراق یار و پستی و بلندی‌های زندگی بر تن و روح او آوار می‌شود. ربابه، کوتاه نمی‌آید، به پشتوانه عشقی که در درونش موج می‌زند، با ناملایمات زندگی می‌جنگد و دردها و زخم‌ها مقاوم‌ترش می‌کند. «ربابه»، قصه زندگی بسیاری از زنان دیروز و امروز جامعه است.
 
ناشر این کتاب هم درباره آن به خبرنگار ایبنا گفت: وقتی سخن از عشق به میان می‌آید، جدا از احساسات ناب عاشقانه، ممکن است به بخش تاریک و غم‌انگیز ماجرا که دوری، دلتنگی، جدایی و فراق از یار است هم رسید. آدمی دلتنگ که می‌شود، دیگر انتظار معنا ندارد. در تب و تاب بی‌قراری‌ها و دلتنگی‌هایش، دیوار فولادی بغضش فرو می‌ریزد و در نقاشی‌هایش، تنهایی‌اش را پنهان می‌کند و در دلش، دلتنگی‌هایش‌، در سکوتش، ناگفته‌هایش و در لبخندش غصه‌هایش را. دلتنگی، یعنی فاصله‌ای که با هیچ بهانه‌ای پر نمی‌شود. در این میان، برخی دلتنگ که می‌شوند قلم در دستانشان می‌لغزد و تراوشات احساس و واگویه‌های دلشان را به صفحه‌ی اقرار می‌نگارند. مگر می‌شود آن شور و اشتیاق در تحریر‌ها به جاده‌ی اندوهی بی‌انتها برسد؟!
 
کرامت یزدانی (اشک) در ادامه گفت: «ربابه» قصه ربابه‌های این سرزمین است که در دوران سخت دفاع مقدس، دوشادوش رزمندگان اسلام در دفاع از مرز و بوم و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی جنگیدند، غصه خوردند و زجرهای زیادی کشیدند. ربابه، قصه ایثارگران گمنام این خاک پاک است.
 
کتاب «ربابه» نوشته رباب عباسی در ۱۳۰صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها