دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
«تابستان داغ با کتاب» در مرکز شیرازشناسی

گروهی از کتابداران شیرازی با حضور در جمع مردم و شهروندان در پارک بعثت شیراز به ارائه روش‌های ترویج کتابخوانی در میان ‌کودکان پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، محمدرضا قانع رییس هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شاخه فارس با اعلام این خبر گفت: این برنامه که توسط دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز و با همکاری این انجمن و سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ترتیب داده شده بود، در حیاط مرکز شیرازشناسی واقع در پارک بعثت برگزار شد.

وی با بیان اینکه گردهمایی صمیمی کتابداران با محورهای مختلف در طول سال انجام می‌شود، افزود: با توجه به لزوم تسری امر ترویج کتابخوانی در جامعه و استفاده از ظرفیت کم‌نظیر کتابداران در این مسیر، گردهمایی تابستانه با عنوان «تابستان داغ با کتاب» در فضایی عمومی برگزار شد.

قانع افزود: عموم مردم و به‌ویژه مادران و کودکان یکی از مهمترین جوامع هدف در گسترش آگاهی به واسطه ترویج مطالعه مفید هستند بنابراین موضوع این نشست با حضور کودکان و مادران در جمع کتابداران، روش های ترغیب کودکان به کتاب انتخاب شد و کتابداران و مادران به هم اندیشی پرداختند.

این استاد علم اطلاعات و دانش‌شناسی بیان کرد: مهدی میرعظیمی نویسنده مجموعه کتاب‌های یک صفحه‌ای هم در این نشست تجربیات خود درباره قصه‌های کودکانه این مجموعه را بیان کرد و چند قصه نیز توسط کودکان خوانده شد.

به گفته وی، شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی و گلستان‌خوانی و برپایی ایستگاه نقاشی و خلاقیت از دیگر برنامه‌های «تابستان داغ با کتاب» درد شیراز بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها