دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
پیشنهاد راه‌اندازی «رادیو دانایی» با محوریت پایتخت کتاب ایران

معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به مسئولان مرکز صدا و سیمای این استان، پیشنهاد راه‌اندازی «رادیو دانایی» را با محوریت پایتخت کتاب ایران را داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، سیدخلف حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست با معاونین صدا و سیمای مرکز یزد با موضوع محوری پایتخت کتاب ایران، با بیان اینکه صدا و سیما یکی از ارکان اصلی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، گفت: پایتخت کتاب، طرحی است که توسط یونسکو به صورت جهانی انجام می‌شود و شهرهای زیادی نیز این برند را کسب کرده‌اند که در منطقه ما نیز آخرین شهر شارجه بوده که در سال 2019 انتخاب شده است.

وی افزود: هدف‌گذاری آینده ما در زمینه پایتختی کتاب جهان است که برنامه‌های ما نیز در این راستا بوده است.

معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: طرح پایتخت کتاب ایران نیز 5 دوره در سطح کشور برگزار شده است و استان یزد نیز در تمامی دوره‌ها نامزد بود و بالاخره امسال توانستیم این برند کشوری را کسب کنیم.

حوتی‌نژاد گفت: تلاش این طرح به گونه‌ای است که بر اساس دانایی بتواند توسعه همه جانبه شهر را دنبال و به توسعه پایدار دست پیدا کند.

معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: بسیاری از مباحثی که در توسعه دنبال می‌کنیم، به دلیل عدم فرهنگ‌سازی، کند پیش می‌رود اما می‌توانیم با محوریت کتاب و فرهنگ‌سازی آنها را سرعت بخشیم.

حوتی‌نژاد گفت: ما با شعار «یزد جهانی، شهر کتاب و دانایی» در سال 96 فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی را دنبال و برنامه‌ها را در این زمینه تدوین کردیم. ما به همگرایی و انسجام نیاز داریم و اگرچه این همگرایی برای داوران در انتخاب پایتخت کتاب ایران مشخص شد، اما معتقدیم که در آینده نیز این امر را در اجرای برنامه‌ها و کارها به اثبات برسانیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یادآور شد: هدف یونسکو در پایتخت کتاب جهان، آینده‌نگری و برنامه‌های آینده است.

حوتی‌نژاد گفت: ما از صدا و سیمای مرکز استان درخواست داریم که تولیدات مرکز صدا و سیما در زمینه کتاب و کتابخوانی با پیوست کتاب باشد و در قالب برنامه‌ای طرح پایتخت کتاب به تولیدات مناسب برسد.

وی افزود: برای کسب عنوان پایتخت کتاب جهان نیز بایستی طرح‌های بین‌المللی داشته باشیم که از جمله این طرح‌ها، انجام داوطلبانه کپی‌رایت جهانی و همچنین نشان دانایی برای برندهای اقتصادی است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: «رادیو کتاب دانایی» هم یکی از طرح‌های شاخصی است که می‌توانیم با همکاری مرکز صدا و سیما یزد و با همکاری خبرگزاری کتاب ایران (نمایندگی یزد) آن را دنبال کنیم.

حوتی‌نژاد بیان کرد: ما در زمینه پایتخت کتاب ایران 59 طرح را انتخاب کرده‌ایم که در سال آینده اجرایی می‌شود و امیدواریم با همکاری صدا و سیما اطلاع‌رسانی شده و در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی حرکت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط