شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
نشست نقد کتاب «بانکداری اسلامی در ایران» برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «بانکداری اسلامی در ایران» با حضور نویسنده کتاب در محل سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) یک‌شنبه (26 بهمن‌ماه) نشست نقد و بررسی کتاب «بانکداری اسلامی در ایران» نوشته دکتر مهدی رضوی،  یک‌شنبه (26 بهمن‌ماه) در محل سرای اهل قلم برگزار می‌شود.
 
در این نشست دکتر مهدی رضوی، دکتر سیاوش گلزاریان و  دکتر حسن گلمرادی از اعضای هیأت علمی دانشکده علم اقتصادی و سیاسی و دکتر حمید قاضی‌زاده، کارشناس حوزه بانکداری حضور خواهند داشت. 
 
کتاب «بانکداری اسلامی در ایران» شامل یازده فصل با عنوان‌های «تاریخچه بانکداری»، «تجارت و پول عرب در هنگام ظهور اسلام»، «مبانی اقتصاد اسلامی و اقتصاد سرمایه‌داری»، «اصول فلسفه اسلامی بانکداری»، «بانکداری در ایران»، «بانکداری بدون ربا در ایران»، «نظام پولی و اعتباری»، «تحولات نظام بانکی ایران پس از انقلاب» و «چالش‌های بانکداری اسلامی» در ایران است.
 
کتاب «بانکداری اسلامی در ایران» نخستین بار در سال 1384 با عنوان «سیر تکامل بانکداری در ایران: رویکرد بدون ربا» توسط بانک توسعه صادرات ایران منتشر شده است.
 
در چاپ جدید این کتاب، دو فصل با عنوان‌های «برنامه‌ریزی سیستمی برای اجرای بانکداری اسلامی در ایران» و «برنامه‌ریزی سیستمی برای ایجاد تحول رفتاری در نظام بانکی کشور» به کتاب افزوده شده و بخش قابل توجهی از مطالب کتاب به بانکداری اسلامی اختصاص دارد. به همین علت عنوان کتاب به «بانکداری اسلامی در ایران: تاریخچه، عملکرد و برنامه‌ریزی» تغییر یافته است.
 
نخستین چاپ کتاب «بانکداری اسلامی در ایران» در 480 صفحه، به بهای 26 هزار تومان از سوی مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران روانه بازار نشر شده است.
 
نشست نقد و بررسی کتاب «بانکداری اسلامی در ایران» یک‌شنبه 26 بهمن‌ماه از ساعت 14 تا 16 در محل سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها