شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
پیشنهاد راضیه تجار درباره مطالعه کتاب رضا رهگذر و جشنواره محمد(ص)

راضیه تجار، نویسنده، محقق و مدرس ادبیات داستانی با بیان این‌که اثار موجود درباره حضرت محمد (ص) به لحاظ موضوع غالباً تکراری هستند، گفت: نویسندگان برای نگارش زوایای جدیدی از زندگی پیامبر اکرم (ص) اهتمام ورزند و خود را مسئول بدانند.

راضیه تجار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره برنامه‌های خود در 28 صفر اظهار کرد: در ایامی همچون روز 28 صفر بیش از این‌که در حال نوشتن باشم، مطالعه می‌کنم. امسال نیز به‌صورت ویژه به امر مطالعه خواهم پرداخت، چرا که داوری آثار جشنواره‌ای را برعهده گرفته‌ام و باید بعد از اتمام ایام تعطیلات، در این زمینه پاسخگو باشم.
 
این نویسنده و مدرس ادبیات داستانی در پاسخ به این پرسش که «در روز 28 صفر مطالعه چه کتابی را توصیه‌ می‌کنید؟» گفت: برای افرادی که به معنای واقعی تصمیم دارند با زندگی پیامبر اکرم (ص) آشنا شوند، مطالعه کتاب «اینک آن یتیم نظرکرده» اثر محمدرضا سرشار را پیشنهاد می‌کنم. این اثر قابل استفاده همه گروه‌ها از کودک و نوجوان گرفته تا  بزرگسال است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «چه توصیه‌ای برای اهالی فرهنگ و ادب، ویژه روز 28 صفر دارید؟» گفت: ابتدا به خودم و سپس به سایر اهالی فرهنگ و هنر توصیه می‌کنم نسبت به نوشتن آثاری درباره پیامبر اکرم (ص) اهتمام جدی داشته باشند. البته آثار زیادی در این زمینه وجود دارد، اما متأسفانه اغلب آنها حتی جدید‌ترین آثار، مطالبی را دربردارند که بسیار شنیده و آموخته‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنم نویسندگان چیره‌دست در این زمینه پا فراتر بگذارند و به زندگی پیامبر اکرم (ص) از زوایای مختلف بپردازند تا جذابیت‌‌های تازه‌ای از زندگی فردی و اجتماعی این بزرگوار کشف و به علاقه‌مندان ارائه شود.

تجار تأکید کرد: نویسندگان باید درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) داستان کوتاه بنویسند و خود را برای نگارش در این زمینه بیش از پیش مسئول بدانند.
 
این نویسنده در بخش پایانی سخنانش، گفت: چند سال پیش جشنواره‌ای با عنوان جشنواره محمد (ص) برگزار می‌شد که زمینه مناسبی برای تولید آثار فاخر درباره زندگی این شخصیت بزرگوار بود. چند سالی است که دیگر شاهد برگزاری این جشنواره نیستیم؛ پیشنهاد می‌کنم به‌منظور ترویج اخلاق محمدی و شناخت بیشتر ایشان، در راستای احیای این جشنواره گام برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها