جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
جایزه 60 هزار دلاری برای «جزیره فراموشی»

جایزه رمان اول آمازون، ویژه رمان اول در کانادا برای «جزیره فراموشی» به جازمین سیلی اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سی بی سی بوکز، این جایزه 60 هزار دلاری، بهترین رمان اول سال کانادا را شناسایی می‌کند.

«جزیره فراموشی» که در باربادوس می‌گذرد، داستان مدیریت چهار نسل در یک اقامتگاه ساحلی و اسرار هر یک از اعضای خانواده را روایت می‌کند.

جازمین سیلی، نویسنده کانادایی باربادایی، تحصیلات خود را در زمینه نویسندگی خلاق در دانشگاه بریتیش کلمبیا به پایان رساند. او جایزه بهترین داستان جدید هارپرکالینز 2020 را برای داستانی که برای پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود نوشته بود، برد. این نویسنده اهل ونکوور با دریافت نمایندگی ادبی و انتشار کتاب از هارپرکالینز، پایان‌نامه خود را به «جزیره فراموشی» تبدیل کرد.
 
سیلی پس از برنده شدنش به سی بی سی بوکز گفت: «هنوز تا اندازه‌ای در شوک هستم! این افتخاری برای دوران کار حرفه‌ای بسیار کوتاه من است. نویسندگان همکار من که در فهرست نهایی قرار گرفته بودند، افراد بزرگی هستند و من طرفدار بسیاری از آنها هستم.»
 
داستان کوتاهی از سیلی با عنوان «ویراستار سابق متون» در فهرست نهایی جوایز مختلف و در فهرست بلند نامزدهای جایزه داستان کوتاه سی بی سی قرار گرفته است. او همچنین در نشریات مختلفی از جمله نیو کوارترلی، پرایری فایر و روم مگزین منتشر شده است.
 
دیگر نامزدهای جایزه رمان اول آمازون 2023 عبارت بودند از: بیلی ری بلکورت برای «گروه کر کوچک»، جسیکا جانز برای «کری بد»، آندره فورگت برای «در شهر خوک‌ها»، ویلیام پینگ برای «بامبو توخالی» و کای توماس برای «در کشور بالا». هر یک از این افراد 6 هزار دلار دریافت خواهند کرد.
 
برنده سال گذشته پیک شوئن فانگ برای رمان جنگل ارواح بود. از دیگر برندگان سال‌های گذشته این جایزه می‌توان به میشل گود برای رمان «پنج سرخپوست کوچک»، استفان لارو برای «ماشین ظرفشویی»، جوی کوگاوا برای «اوباسان»، روهینتون میستری برای «سفر طولانی»، آن مایکلز برای «قطعات فراری» و مادلین تین برای «قطعیت» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها