یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
ملاله یوسف زی دوباره کتاب می‌نویسد

ملاله یوسف زی، فعال مدنی پاکستانی و برنده جایزه نوبل در حال نوشتن کتاب خاطرات جدیدی است که آن را شخصی‌ترین کتاب خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از یورونیوز، یوسف زی نخستین بار با کتاب خاطرات پرفروش خود با عنوان «من ملاله هستم: داستان دختری که برای تحصیل ایستادگی کرد و توسط طالبان ترور شد» که در سال 2013 منتشر شد، توجه جهانی را به خود جلب کرد. این کتاب به ماجرای دفاع شجاعانه این دختر پاکستانی نوجوان برای تحصیل دختران در پاکستان و در ادامه، سوء قصد طالبان به او در سال 2012 می‌پردازد که البته از آن جان سالم به در برد.

از آن زمان ملاله یوسف زی به نمادی از شجاعت، انعطاف‌پذیری و اراده، تبدیل و با تعهد راسخ خود به آموزش و برابری جنسیتی، الهام‌بخش افراد بی‌شماری در سراسر جهان شده است.
 
یوسف زی اکنون در 25 سالگی آماده است تا اطلاعات بیشتری را درباره تجربه‌های باورنکردنی خود در کتاب خاطرات جدیدش با خوانندگان به اشتراک بگذارد. هنوز عنوان و تاریخ انتشار دقیقی برای این کتاب خاطرات اعلام نشده اما بر اساس اعلام انتشارات آتریا بوکز، از زیرمجموعه‌های سیمون اند شوستر، این موسسه کتاب جدید یوسف زی را منتشر خواهد کرد.

یوسف زی در بیانیه‌ای که از سوی آتریا بوکز منتشر شده، درباره کتاب جدیدی که در حال نوشتن آن است، گفت: «چند سال آخر زندگی من با وجود دگرگونی و فراز و نشیب فراوان و با همه شادی‌ها و غم‌ها، با رشد همراه بوده است. این کتاب، شخصی‌ترین کتاب من تا امروز است و امیدوارم خوانندگان با خواندن آن، شناخت، اطمینان و بینش بهتری نسبت به من پیدا کنند.»
 
این خاطرات همچنین شامل نسخه‌هایی مصور برای خوانندگان کوچک‌تر است تا داستان الهام‌بخش یوسف زی را به نسل جدید خوانندگان ارائه دهد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها