شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
چراغ «الساقی» روشن شد/فروش دوباره کتاب‌های خاورمیانه در لندن

انتشارات و کتابفروشی «الساقی» لندن که در دسامبر 2022 بسته شد، با استخدام سیمون لیبسنی به‌عنوان معاون اجرایی و تعیین محل جدید، فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) و به نقل از بوکسلر، سیمون لیبسنی از شانزدهم ژانویه به شرکت الساقی پیوست و قرار است در کنار مدیرعامل این مجموعه، لین گاسپارد در اداره برنامه انتشارات فعالیت کند.

لیبسنی پس از 17 سال کار در یک انتشارات رادیکال به نام پلاتوپرس به الساقی پیوست. اخیرا نیز به‌عنوان ویراستار و توزیع‌کننده در رایترزموساییکز، صندوق ادبی سلطنتی که از نویسندگان نوظهور حمایت می‌کند، فعالیت می‌کرد.

گاسپارد، مدیرعامل مجموعه الساقی گفت: از پیوستن سایمون به الساقی بسیار هیجان زده‌ام. او با ارتباطات قوی خود در صنعت و تجربیات و دیدگاه دقیق و حساسی که در فروش و توزیع دارد، برای الساقی یک سرمایه عظیم محسوب می‌شود. دیدگاه سایمون با دیدگاه الساقی مطابقت دارد و از آنجا که سال جدید، چهلمین سالگرد تاسیس انتشارات الساقی را خواهیم داشت، او بهترین فردی است که در این مرحله می‌توانستیم داشته باشیم.

وی افزود: «با بسته شدن کتابفروشی الساقی در ماه دسامبر، مکان‌های جدیدی پیدا کردیم که کاملاً متناسب با نیازها و آرزوهای مجموعه بود. این شرکت در یک ساختمان مجهز در تورنهام‌گرین مستقر خواهد شد و از فضای بزرگتری برخوردار خواهد بود. سال جدید، مرحله جدیدی برای الساقی است و مشتاقانه منتظر آن هستیم.»

لیبسنی نیز گفت: از پیوستن به الساقی خوشحالم؛ این انتشارات منحصربه‌فرد و پویا از سال 1983 مسیری را طی کرده است و آثار مهمی را نه‌تنها درباره فرهنگ خاورمیانه، بلکه کتاب‌های جدید در زمینه داستان، شعر، سیاست و تاریخ منتشر می‌کند. من مدت‌هاست که از طرفداران الساقی هستم.

الساقی، بزرگترین کتاب‌فروشی تخصصی اروپا واقع در شهر لندن است که کتاب‌های خاورمیانه و شمال آفریقا را به زبان انگلیسی همچنین از زبان‌های کردی و عربی عرضه می‌کرد. این کتاب‌فروشی سال 1978 به همت آندره و سالوا گاسپارد و مای گوسوب، سه دوستی که بعد از فرار از لبنانِ جنگ‌زده در لندن ساکن شدند  تاسیس شد. این کتاب‌فروشی به دنبال گران شدن قیمت کتاب‌های عرب‌زبان و تأثیر مخرب و مضر برگزیت ـ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ـ در دسامبر گذشته تعطیل شد و سال جدید از محله ادارات بیزواتر به تورنهام گرین در غرب لندن نقل مکان می‌کند.

 پیش‌تر مجله «کتابفروش» خبر داده بود، کتاب‌های جلد سخت در انگلیس با قیمت خرده‌فروشی ۲۲ تا ۲۵ پوند به فروش می‌رسند؛ بنابراین کتابفروشی‌های مستقل قادر به رقابت با فروشگاه‌های بزرگتری که می‌توانند به مشتریان خود تخفیف بدهند نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها