یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
نبرد ماسک و توییتر کتاب می‌شود

انتشارات گراند سنترال (از زیرمجموعه‌های گروه هچت) اعلام کرد که بن مزریچ در حال نوشتن کتابی درباره خرید جنجالی توییتر توسط ایلان ماسک است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از یاهو فاینانس، موسسه هچت کتاب «شکست توییتر» را پاییز آینده منتشر خواهد کرد. به گزارش این موسسه، این کتاب «روایتی پر افت و خیز و شخصیت‌محور» است که «نبرد آشکار و عمیقا تاریک بین یکی از تاثیرگذارترین انسان‌های عصر ما، ایلان ماسک و توییتر را، به عنوان شرکتی که امیدی برای گفت‌وگوی مشترک جهانی است، به تصویر می‌کشد.

بنا به اعلام ناشر، این کتاب ماجرای ماسک و توییتر را به طور همه‌جانبه روایت خواهد کرد. از سوی دیگر بنا به اعلام انتشارات و نویسنده، قرار است یک اقتباس سینمایی از این کتاب ساخته شود.

معاملات ماسک با توییتر به آوریل 2022 باز می‌گردد، زمانی که او برای نخستین بار با خرید شرکت توییتر موافقت کرد، زیرا پیش‌تر یکی از سهامداران اصلی آن بود. ماسک در ماه جولای، درخواست فسخ قرارداد خرید را داد اما توییتر به سرعت از او شکایت کرد. پس از یک نبرد حقوقی بحث‌برانگیز، ماسک در ماه اکتبر پیشنهاد خرید دوباره توییتر را داد و معامله به مبلغ 44 میلیارد دلار انجام شد. از اواخر اکتبر که ماسک، مالک توییتر شده، هزاران کارمند اخراج شده یا استعفا داده‌اند.

مزریچ، ماسک را یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های معاصر دانسته و می‌گوید این کتاب، تضاد فرهنگی بین چپ و راست را نشان خواهد داد، در عین حال به شرح معنای آزادی بیان می‌پردازد.

مزریچ پیش‌تر نیز کتاب‌های دیگری درباره پول و تجارت نوشته است، از جمله «ویرانی: داستان 6 دانشجوی دانشگاه ام.آی.تی که برای به دست آوردن ثروتی میلیون دلاری به لاس‌وگاس رفتند»، «میلیاردرهای تصادفی: موسس فیسبوک»، «شبکه ضداجتماعی». از او کتاب پرفروش «میلیاردهای بیت‌کوین» به فارسی ترجمه شده است. کتاب «ویرانی» او بیش از یک سال در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار داشت. همچنین کتاب «شبکه ضد اجتماعی» او در فیلم «شبکه اجتماعی» مورد اقتباس قرار گرفت. او فارغ‌التحصیل مطالعات اجتماعی از دانشگاه هاروارد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها