چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
«بلال تنویر» پاکستانی، برنده جایزه ادبی 2014 «شاکتی باهات» هند

نویسنده پاکستانی اهل لاهور، برنده جایزه ادبی کتاب اول «شاکتی باهات»/ Shakti Bhatt First Bookهند به ارزش 200 هزار روپیه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بلال تنویر با رمان «پراکندگی بزرگ وحشت انگیز» توانست نظر هیئت‌داوران جایزه 2014 شاکتی باهات هند را به خود جلب کرده و شایسته دریافت جایزه 200 هزار روپیه ای شود. یکی از داوران دراین‌باره گفت نویسنده زیبایی بافی صداهای متفاوت را در اوج هنر نوشتاری خود خلق کرده است.
این جایزه به یاد شاکتی باهات روزنامه‌نگار فقید هندی باهدف تشویق نویسندگان شبه‌قاره در سال 2008 راه‌اندازی شد و قرار است برنده روز دوم دسامبر در مراسمی رسمی در دهلی‌نو جایزه خود را دریافت کند. برنده 2013 جایزه «شاکتی باهات»، «نیلان جانا» با کتاب «حیوان وحشی» شده بود.
«بلال تنویر»متولد کراچی است که به عنوان رمان‌نویس و شاعر در محافل بین‌المللی صاحب اثر است. در سال 2011 برنده جایزه ادبی گراناتا و در سال 2010 نیز یکی از 11 دریافت‌کننده جایزه ترجمه پن شد.
رمان «پراکندگی بزرگ وحشت انگیز» توسط انتشارات رندوم هاوس شعبه هند (و همچنین هارپر) در پنجم آگوست 2014 در 208 صفحه به چاپ رسیده که داستانی زنده و درعین‌حال پیچیده‌ای را از سرنوشت مردم پس از انفجار مرگبار در ایستگاه قطار کراچی ،از شاعر کمونیست اما پولدار، از دختری که پس از نامزدی با یک جوان از وی جداشده را روایت می‌کند. این رمان  نویسنده اندوه زده‌ای را نشان می‌دهد که سعی می‌کند از این فاجعه ویرانگر برای خواننده خود حسی عمیق ایجاد کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها