یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
محمد(ص)، ساقی بزم وجود

مهدی محدثی، نويسنده و پژوهشگر حوزه دين: بهار، همیشه با شکفتن گل‌های زیبا و خوشبو همراه بوده و با خود، شادابی و نشاط به ارمغان آورده است؛ با آمدن بهار، روح زندگی در کالبد افسرده طبیعت دمیده می‌شود و دامان دشت و صحرا ، سرشار از گل ها و شکوفه‌های بهاری خواهند شد. ماه «ربیع» نیز پیام آور شادی است و سرسبزی ایمان و رایحه معنویت به همراه دارد._

خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) مهدی محدثی، نويسنده و پژوهشگر حوزه دين: بهار، همیشه با شکفتن گل‌های زیبا و خوشبو همراه بوده و با خود، شادابی و نشاط به ارمغان آورده است؛ با آمدن بهار، روح زندگی در کالبد افسرده طبیعت دمیده می‌شود و دامان دشت و صحرا ، سرشار از گل ها و شکوفه‌های بهاری خواهند شد. ماه «ربیع» نیز پیام آور شادی است و سرسبزی ایمان و رایحه معنویت به همراه دارد. 

هفده ربیع، روز شکفته شدن برترین آفریده خدا و «آخرین حلقه از سلسله نورانی پیامبران الهی»، حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) است، پيامبري كه كتاب قرآن بر او نازل شد، بي‌ آن كه خواندن و نوشتن بداند.
 
این ساقی بزم وجود، هنگامی که پا به عرصه وجود نهاد، زمستان جاهلیت رخت بربست و تمامی هستی، بهاری شد. تولدش مرگ «نادانی»ها و زدوده شدن «تاریکی»ها را نوید داد، آتشکده چند هزارساله « آذرگشسب» خاموش شد، طاق «کسری» شکاف برداشت و «هبل» ها و «لات» ها به لرزه درآمدند ... . 

او که آمد، دل‌ها را به یکدیگر نزدیک ساخت، سیاه و سفید، عرب و عجم، دارا و ندار و مالک و رعیت، همه و همه را به «اعتصام» به «حبل الهی» فرا خواند و پراکندگی‌ها را به اجتماع، وحدت و همدلی مبدل كرد. 

... آخرین سفیر پروردگار، آمد تا « لاتمم مکارم الاخلاق» باشد، تا مکارم اخلاقی را تمام کند و «عطر معنویت را در زندگی‌های مادی بیفشاند». 

«محمد(ص) دیباچه زرین کتابی است که کلمات آن، جوشیده از وحی و سخنانش، فرود آمده از عرش و نازل شده از ملکوت است. درود خدا بر حبیب خدا محمد(ص) که جهان را از حلاوت محبت خدا پر کرد و زمان و تاریخ را از موج تکبیر آکند». 

اینک خجسته زاد روز پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) را به جشن نشسته‌ایم و بر ماست که با حفظ وحدت، یکپارچگی و همدلی، نقشه‌های تفرقه انگیز دشمنان دین و میهن اسلامی مان را نقش بر آب سازیم. 

حال که دین ستیزان، با هدف ایجاد شکاف در اسلام دربرابر دینمان ایستاده‌اند، ما نیز باید در مقابل همه دنیای آنان بایستیم، آیا جز با همدلی و اتحاد شیعه و سنی، می‌توان « ید واحده » شد؟!...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط