پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
به طور جدی در حوزه موسیقی فعالیت داریم/ رویکرد انتشارات معین بهبود روند تألیف هنری در کشور است

مدیر انتشارات معین گفت: رویکرد انتشارات معین این است که بیشتر کتاب‌های تألیفی کار کند. در نمایشگاه حدودا با پانزده کتاب موسیقی و چند کتاب نمایش‌نامه در مجموعه هنر حضور پیدا کردیم و فروش کتاب‌های موسیقی قابل توجه بود.

صالح رامسری مدیر انتشارات معین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مطرح کرد: انتشارات معین، کارش را سال ۶۴ شروع کرد. در حال حاضر علاوه بر حوزه‌های دیگر انتشارات معین به طور جدی در حوزه هنر به خصوص موسیقی فعالیت می‌کند. مخاطبان نشر ما را بیشتر با کتاب‌های فرهنگ و ادبیات و تاریخ می‌شناسد اما ما حدود پانزده کتاب در حوزه موسیقی داریم و حدود سه چهار نمایشنامه داریم. نمایشنامه‌های چاپ آخر ما «توپ لاستیکی» برای مرحوم صادق چوبک یا کتاب «سیری در نمایش رادیو» بودند. اکثر کارهای هنری ما هنر به معنای کلاسیک است و کتاب‌های نظری کار می‌کنیم. 

رامسری با اشاره با استقبال از تألیف گفت: رویکرد انتشارات معین این است که بیشتر کتاب‌های تألیفی کار کند. در نمایشگاه کتاب آلمان که امکان حضور ترجمه نبود ما در لیست اول انتشاراتی بودیم که بیشترین کتاب تألیفی را دارد. ما یک هیئت پنج نفره داریم  که برای انتشار کتاب رای می‌دهند و معیار و ملاک انتخاب ارزش کتاب است و ما برای برند انتشارات معین بسیار ارزش قائلیم. من نسبت به چاپ یک کتاب تعصب دارم چرا که فکر می‌کنم آیا این کتاب ارزش دارد که برای آن درخت قطع شود. متاسفانه در دوره‌ای هستیم که استقبال برای کتاب‌های زرد بیشتر شده است.

مدیر انتشارات معین مطرح کرد: در نمایشگاه ما حدودا با پانزده کتاب موسیقی و چند کتاب نمایش‌نامه در مجموعه هنر حضور پیدا کردیم و فروش کتاب‌های موسیقی بسیار خوب بود و کتاب «سی پاره» که کتاب جدید ماست یا کتاب «وزن در موسیقی» فرهاد فخر الدینی را مخاطبان به اسم جستجو می‌کردند و به سراغ انتشارات ما می‌آمدند. کتاب‌هایی چون «زیر گنبد مینا»، «ردیف موسیقی ایران»، «فرم و آفرینش در موسیقی ایران»، «هارمونی موسیقی ایران»، که همگی نوشته فرهاد فخرالدینی است از بهترین کتاب‌های موسیقی تألیفی هستند.

او ادامه داد: در خصوص کتاب‌های موسیقی کتاب «سی پاره» را به یک استاد دانشگاه فرستادیم تا او هم تأیید کند اگر تأیید نمی‌شد چاپ نمی‌کردیم. به دلیل همین کیفیت هم فروش کتاب‌های هنری ما در نمایشگاه تقریبا خوب بود. البته مخاطب به مولف هم توجه می‌کند مثلا کتاب‌های موسیقی فرهاد فخرالدینی ما فروش خوبی دارد. 

درباره کمتر شدن خرید کتاب در حوزه هنر گفت: از نظر من که مدیر انتشارات هستم، مردم مایل به خرید هستند اما به دلیل هزینه خرید کتاب یا حتی مشکل جا برای نگه داری کتاب خرید کتاب کمتر شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها