پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
حضور میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع شهید رئیسی

خراسان‌رضوی- پیکر مطهر شهید جمهور و ۲ تن از همراهانش در حادثه سقوط بالگرد در مسیر حرم مطهر رضوی و در میان جمعیت میلیونی مردم در حال تشییع است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، جمعیتی بیش از سه میلیون نفر امروز ۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ پیکر پاک شهید آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، شهید مالک رحمتی و شهید سید مهدی موسوی را حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد تشییع کردند.

ملت شهیدپرور مشهد و اقشار مختلف مردم، علما، طلاب و مسئولین، مرد و زن، پیر و جوان در حالی که بر سر و سینه می‌زنند با پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان وداع کردند.مردم همه امروز آمدند تا نشان دهند قدردان خادم ملت و خستگی ناپذیر هستند و بگویند برای همیشه یاد، نام و خدمات شهید خدمت در کتاب پرافتخار تاریخ این مرز و بوم طلاکوب می‌شود.

امروز مردم خراسان رضوی و میهمانانشان از استان‌های همجوار تنها کلمات و جملاتی که می‌گفتند از آه، حسرت و ناله بود؛ داغی که هرگز در این سرزمین فراموش نخواهد شد.خادم الرضا و خادم ملت پس از سه سال خدمت و سفرهایی از جنس همدلی و مردمی بودن رهسپار دیار باقی شد و امروز روز خداحافظی با مردی بود که صادقانه برای مردم خدمت کرد و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.با هر نوع نگرش، شوق و سلیقه برای استقبال آمدند تا با حضورشان سید شهدای خدمت را بدرقه کنند بدرقه ای باشکوه. او برای همه محترم بود یا بهتر است بگوییم خدمتش دلیلی برای احترام و محبوبیت به شمار می‌آمد.

رئیس جمهور کشورمان چراغ خاموش خدمت می‌کرد به فکر مردم بود انقلابی واقعی بود و در راه خدمت شهید شد پشت میزنشین نبود خاکی و از جنس مردم بود.شکوه چنین مراسمی یک پیغام دارد آدمی که رفته راه و هدفش را مقدس می‌دانیم و ادامه می دهیم.

یکی از شهروندان در مراسم تشییع گفت: علت حضورم برای قدردانی از زحمات مردی خستگی ناپذیر است.

دیگری عنوان کرد: او دولت را از یک دولت نشسته و خسته به یک دولت پویا و پرتلاش و پر دستاورد تبدیل کرد، کشور را از وابستگی به اخم و لبخند دیگران نجات داد.مردم همه آمده‌اند تا ادبشان نسبت به ساحت مقدس امام هشتم را بروز و ظهور بدهن و پیکر شهیدان را بر روی دستانشان بدرقه کنند.سفرت بخیر مردی که آمده بودی راه شهید رجایی را ادامه دهی و خودت را شاگرد شهید بهشتی میدانستی… در آغوش امام هشتم آرام باش.

خودروی حامل پیکرهای مطهر شهدا تا دقایقی دیگر به میدان بیت‌المقدس خواهد رسید و وارد حرم مطهر رضوی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها