پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
صدای «دف» خاموش شد...

کتاب‌فروشی «دف» واقع در ضلع جنوبی پل سیدخندان، پس از 9 سال فعالیت به‌دلیل مسائل اقتصادی تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، کتابفروشی دف، یکی از کتاب‌فروشی‌های پُرمخاطب پایتخت تعطیل شد، مدیران این کتابفروشی با انتشار متنی در صفحه مجازی این مجموعه نوشته‌اند؛

«۹ سال از روزی که قفسه‌های کتابفروشی را با شوقی وصف‌ناپذیر طراحی می‌کردیم می‌گذرد.
نُه سال کنار شما خندیدیم و اشک ریختیم، هفته‌ای دوسه بار دور هم جمع شدیم؛ از آینده، از سیاست و فرهنگ و هنر و اقتصاد سخن گفتیم. مشق گفتگو کردیم و بهترین خاطرات زندگی را با شما رقم زدیم. امروز کتابفروشی نشر در واقع در پل سیدخندان تعطیل شد. از شما درخواست می‌کنیم که برای رسیدن به فردای بهتر سهم مطالعه را مقدم بشماریم.
البته ما هم برایِ بازگشتن و کوشش و دوباره ناامید نیستیم.»
 
در این زمینه حمیدرضا شعبانی، مدیر کتابفروشی دف در گفت‌وگو با ایبنا ضمن تایید این خبر، گفت: دلیل تعطیلی کتاب‌فروشی تابع عوامل مختلفی بود؛‌ از‌جمله مجموع اوضاع و احوال اقتصادی، افزایش اجاره‌بهای ناگهانی ملک همچنین تورم روزافزون که قیمت کتاب را به شدت افزایش داده است. بنابراین موجب شد تصمیم بگیریم مجموعه خود را تعطیل کنیم.
 
وی افزود: با توجه به افزایش قیمت کتاب، هربار که کتابی را فروختیم، مجبور شدیم برای تامین نسخه‌های چاپ جدید و کتاب‌های جدید، از سرمایه کتاب‌فروشی استفاده کنیم که این مسئله هزینه زیادی را به همراه داشت.
 
شعبانی همچنین به فروش کتاب با تخفیف‌های غیرمتعارف در فضای مجازی به‌عنوان یکی دیگر از عوامل کسادی بازار کتاب‌فروشان ازجمله کتاب‌فروشی دف اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به قیمت‌ کتاب‌هایی که در فضای مجازی عرضه می‌شود، دیگر کتابفروشی‌های فیزیکی قدرت رقابت با فضای مجازی را ندارند و همین مساله موجب دشواری کار کتاب‌فروشان شده است.
 
وی تاکید کرد: البته فعلا، تعطیل کردیم مگر اینکه شرایط تغییر کند، ثباتی در شرایط اقتصادی ایجاد‌ یا تصمیم‌‌گیری‌های کلان برای بهبود وضعیت اقتصادی اتخاذ ‌شود. امیدوارم شرایط بهبود پیدا کند و بار دیگر دف فعالیت خود را آغاز کند.
 
شعبانی که مدیریت انتشارات دف را نیز به عهده دارد، درباره ادامه روند فعالیت این انتشارات توضیح داد: فعالیت نشر را با محدود کردن تولیدات، ادامه خواهیم داد، این محدودیت هم در شمارگان و هم تعداد کتاب‌هایمان خواهد بود تا بتوانیم چراغ انتشارات را روشن نگه داریم.

به گزارش ایبنا؛ تابستان سال 1399 نیز  فعالیت کتاب‌فروشی «دف» متوقف شده بود و بهمن‌ماه همان سال با تغییر مکان، مجدد بازگشایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها