یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
هشتمین فلوشیپ ناشران جهان در استانبول برگزار می‌شود

هشتمین فلوشیپ ناشران جهان در کتابخانه «رمی» استانبول و با مشارکت 332 ناشر و آژانس ادبی از 72 کشور برگزار خواهد شد.

رضا حاجی‌آبادی، مدیر انتشارات هزاره ققنوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری هشتمین فلوشیپ ناشران جهان در استانبول، گفت: انجمن مطبوعات و حق نشر ترکیه با حمایت وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور این برنامه را هرساله برگزار می‌‌کنند.
 
وی با بیان اینکه این رویداد سالانه با استقبال گسترده، ناشران کشورهای مختلف همراه است، افزود: در حاشیه این برنامه سه‌روزه، جایزه کپی‌رایت استانبول به دو ناشر اهدا می‌شود؛ ناشر نخست حدود 100 هزار لیر دریافت خواهد کرد.
 
حاجی‌آبادی با بیان اینکه در هفتمین دوره این فلوشیپ ۳۳۲ ناشر و آژانس ادبی از ۷۲ کشور حضور داشتند، ادامه داد: در جریان برگزاری این رویداد حدود 3 هزار نشست فیزیکی و مجازی با حضور ناشران، آژانس‌های ادبی و فروشندگان رایت کتاب برگزار شد، امسال نیز طبق اطلاعات سایت، این فلوشیپ حدود ۵۵۲ ناشر، آژانس ادبی و فر‌وشنده رایت از ۷۲ کشور حضور خواهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه هر سال یک کشور، میهمان ویژه این رویداد است، تاکید کرد: امسال ازبکستان میهمان ویژه است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۵ هزار قرار ملاقات برای این برنامه سه روزه ترتیب داده شده است.  3هزار قرار آن حضوری و مابقی در قالب مجازی و آنلاین است.
 
حاجی‌آبادی همچنین از برپایی این فلوشیپ در کتابخانه «رمی» استانبول خبر داد و گفت: هر سال این برنامه در یک هتل برگزار می‌شد اما امسال در این کتابخانه که مساحتی در حدود 51 هزار مترمربع دارد، به‌عنوان بزرگترین کتابخانه استانبول برگزار خواهد شد.
 
وی یادآور شد: قرار بود این فلوشیپ اسفندماه 1401 برگزار شود اما به دلیل زلزله در ترکیه به خردادماه موکول شد.
 
حاجی‌آبادی با اشاره به حضور انتشارات هزاره ققنوس در این فلوشیپ توضیح داد: در دو دوره قبل در این فلوشیپ حضور داشتم و برنامه‌های مختلفی مثل قرار ملاقات با ناشران و آژانس‌های ادبی مختلف را در سایه آن برگزار کردیم، امسال نیز حضور نشر هزاره ققنوس مبتنی بر تقویت جایگاه ناشران ایرانی در عرصه بین‌الملل است؛ همچنین نشست‌های مختلفی را پیش‌بینی کردیم.
 
به گفته وی، نمایش فرهنگ مکتوب ایران در عرصه بین‌الملل و نشان دادن اهمیت کپی‌رایت برای نشر داخلی همچنین معرفی کتاب‌های تازه منتشر شده هزاره ققنوس از دیگر برنامه‌های نشر است.
 
به گزارش ایبنا؛ هشتمین فلوشیپ ناشران جهان از 16 تا 18 خرداد در کتابخانه «رمی» استانبول برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها