پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
شعر رضوی از شناخت شاعر به امام رضا(ع) نشئت‌ می‌گیرد

جاسم بابا اوغلو شاعر عراقی با اشاره به اینکه سرودن شعر کمترین کار برای امام رضا(ع)است، گفت: شعر رضوی از شناخت شاعر به امام رضا(ع) تراوش می‌شود.

جاسم بابا اوغلو  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در حاشیه اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در میاندوآب، گفت: امام رضا(ع) جزو امامان معصوم است و سرودن شعر کمترین کار در حق این امام بوده و شعر رضوی از شناخت شاعر به امام رضا(ع) تراوش می‌شود.

وی افزود: من دومین بار است که به ایران و برای شرکت در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی آذری  سفر می‌کنم و بهترین خاطراتم را از جشنواره شعر رضوی ارومیه دارم.

بابا اوغلو گفت: همه سال منتظر فرا رسیدن زمان برگزاری جشنواره هستم  چرا که با شاعران و اشعار خوبی در این جشنواره روبرو هستیم  که همه این ها را از برکات وجود امام رضا (ع) می‌دانم.

وی گفت:  نصرت عاصی،  شاعر پیشکسوت آیینی کرکوک در عراق و نماینده افتخاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری مریض بودند و من به‌عنوان نماینده ایشان در این جشنواره شرکت کردم.

این شاعر عراقی ادامه داد: در کشور عراق نیز جشنواره‌های مختلفی در عید غدیر،  ولادت امام رضا (ع) و ولادت حضرت علی (ع) در حسینیه و مساجد عراق برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایبنا؛ مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، امروز،  (4 خردادماه) در شهرستان میاندوآب با حضور علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، مرتضی سعیدی‌زاده، مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در شهرستان میاندوآب در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها