شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
مجموعه «ماجراهای موشی» در نمایشگاه کتاب عرضه شد

کتاب دو جلدی ماجراهای موشی، نوشته کتایون آذر پی نویسنده کودک اراکی در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در «نمایشگاه کتاب تهران»عرضه شد

کتایون آذرپی در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در اراک گفت: کتاب دو جلدی ماجراهای موشی توسط مرکز انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و منتشر شده است، کانون پرورش فکری از گذشته به صورت تخصصی برای کودکان و نوجوان کتاب منتشر می کند و به دلیل اهمیت دوران کودکی ، کتابهایی را منتشر می کند که از نظر ژانر و ادبیات متن و نظر تربیتی و روان شناسی کودکان بررسی تخصصی شده باشد و در زمینه نشر کتاب، گزینشی و سختگیرانه اقدام به چاپ یک اثر می کنند.
 
آذرپی در خصوص کتاب ماجراهای موشی گفت: این کتاب به تازگی منتشر شده و موفق شدیم در نمایشگاه  کتاب 1402 عرضه کنیم.  کتاب ویژه گروه سنی بالای 7 سال است و تصویرگر کتاب آمنه شکاری، عکاس آن بهنام زهری‌سامیان. هستند، هر جلد از این کتاب سه داستان دارد. جلد اول شامل داستان‌های «سه تا گردو»، «خواب» و «روی درخت بلوط» و جلد دوم شامل دو داستان «باد» و «درخت سیب» است.

 وی افزود: قیمت جلد اول کتاب 50 هزار تومان و جلد دوم 38 هزار تومان است که با استقبال و فروش خوبی در نمایشگاه مواجه شده است.

آذرپی در خصوص تجربه تالیف و نویسندگی برای کودکان گفت: با توجه به 27 سال تجربه  کار تربیتی با کودکان در کانون پرورش فکری همچنین در زمینه های هنری و تئاتر و نمایش کودک در استان مرکزی و قلم زدن در نشریات ویژه کودکان مثل سلام بچه ها و مجله رشد و....  توانایی نویسندگی برای کودکان را کسب کرده است.

وی در خصوص تفاوت نویسندگی برای کودک با بزرگسال گفت: در نویسندگی برای کودکان باید کار تربیتی انجام شود و کار کودک به تصویرگری تخصصی نیاز دارد و تصویر های کتاب. باید مناسب سن مخاطب باشد و جلد کتاب. هم باید جذاب و هماهنگ بامتن باشد. برکتاب کودک افراد خاص نظر می دهند که در کتاب بزرگسال به این صورت نیست.

این نویستده کودک در خصوص آینده تالیف و نشر کودک گفت: جهان به سمت تخصصی شدن می‌رود و مفهوم کودکی پذیرفته شده و پرداختن به ادبیات کودک هم به صورت کار تخصصی انجام شود.

وی افزود مربیان ادبی با تحصیلات مرتبط و منابع مطالعاتی مناسبی که در اختیار دارند و نوشتن خلاق را می شناسند علاوه بر اینکه خود در زمینه تالیف و نویستدگی برای کودکان مهارت کسب کرده‌اند این مهارت را توانسته اند به کودکان با استعداد و علاقمند انتقال دهند و با توجه به اینکه در کودکی  بارقه و استعداد نقاشی موسیقی و هنر نمایان می شود خوشبختانه استعدادهای خوبی هم در زمینه ادبی در کودکان شناسایی و پرورش داده می شوند و آینده خوبی برای تالیف در پیش‌بینی می‌شود.

کتایون آذر پی نویسنده کودک و کارشناس مسئول هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی بوده که به تازگی باز نشسته شده، علاوه بر نویسندگی چندین نمایش ویژه کودکان را کارگردانی و به نمایش گذاشته از دیگر آثار او: «تلاوت ظهر جمعه» «چهار نگاه جنگی» «کارخوب خوب» «خواب» «سیب زمینی خارپشت» «روباه زمستان» و .... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها