شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
آینده را می‌توان با کتاب ساخت

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آینده ساختنی است که ناظر بر اراده انسان‌هاست. اما این ساختن ناظر بر خواندن است. اگر خواندن و کتابی نباشد این ساختن خردمندانه‌ای نخواهد بود. آینده خواندنی‌است به این منظور که به واسطه کتاب می‌شود آینده را ساخت.

محمد حسین ظریفیان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بیان کرد: در روز پایانی سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب هستیم. خدا را شکر می‌کنیم که این دوره از نمایشگاه هم با حضور ناشران محترم و مردم عزیز ما به یک رویداد بزرگ پرخاطره فرهنگی و فکری در کشور تبدیل شد. ورق زرین دیگری در کتاب نمایشگاه کتاب اضافه شد.
 
ظریفیان ادامه داد: نمایشگاه امسال حضور کتابفروشان را داشت. سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونق حوزه صنعت نشر و کتاب هست. حضور کتابفروشان توانست زمینه و ظرفیت خوبی را برای رونق این فرهنگ فراهم کند. از طرف دیگر ما شاهد فروش مجازی کتاب مثل سال گذشته هستیم. این ظرفیتی را فراهم کرد برای آن‌هایی که امکان کمتری را برای حضور در نمایشگاه دارند یا در شهرهای دور هستند. امسال شور و نشاط نمایشگاه قابل اعتنا بود و به لحاظ سطح محتوا نیز به نظر می‌رسد امسال شاهد شکل بهتری در چارچوب محتوایی کتاب‌ها هستیم.
 
وی گفت: همانطور که کتاب از فکر صیانت می‌کند ما نیز از کتاب صیانت کنیم. این صیانت را مردم انجام می‌دهند مردمی که نظام سیاسی و حاکمیتی را انتخاب می‌کنند و بر همان مبنا مشخص می‌کنند که چه موانعی در مسیر سیاست‌گذاری فکر و اندیشه اتفاق می‌افتد و با آن مقابله می‌کنند.
 
ظریفیان اشاره کرد: حوزه کتاب حوزه بسیار مهمی در عرصه سیاست‌گذاری فکر و اندیشه است. بر همین اساس شعار نمایشگاه کتاب شعار بسیار هوشمندانه‌ای است. مسلم است که آینده ساختنی است که ناظر بر اراده انسان‌هاست. اما این ساختن ناظر بر خواندن است. اگر خواندن و کتابی نباشد این ساختن ساختن خردمندانه‌ای نخواهد بود. آینده خواندنی‌است به این منظور که به واسطه کتاب می‌شود آینده را ساخت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها