چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
عرضه «بامعنا زیستن» و «قدرت چیست؟»

باقرزاده گفت: انتشارات لگا 9 عنوان کتاب جدید را به سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آورده است.

سعید باقرزاده مدیر انتشارات لگا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بیان کرد: این انتشارات 9 عنوان کتاب جدید را به نمایشگاه آورده است و ما از هر مجموعه یک کتاب جدید را روانه بازار کردیم. از مجموعه معنای زندگی کتاب «بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش» اثر تاد می به ترجمه فرید گوینده منتشر شده است. تاد می یک فیلسوف آمریکایی است که کتاب مرگش معروف شد و کتاب‌دوستان با آن آشنایی دارند.

او درباره این کتاب اظهار کرد: زندگی چگونه خوب یا زیبا یا شاید مهم‌تر از همه، بامعنا می‌شود؟ اکثر آدم‌ها در سرتاسر تاریخ برای پاسخ به این پرسش به‌سراغ ایمان، روابط یا اعمال خویش رفته‌اند. اما فیلسوف معاصر آمریکایی، تاد می، در کتاب «بامعنا زیستن» راهی جدید و الهام‌بخش برای اندیشیدن به این پرسش‌ پیش روی ما می‌گشاید، راهی عمیقاً هماهنگ با زندگی آن‌گونه که واقعاً هست: کار و کوششی در جریان، نوعی سفر _ و بسیاری وقت‌ها یک روایت.

او درباره تاد می گفت: او با ارائه گزارش‌های اثرگذار از زندگی و خاطرات خود و نیز از خلال درگیری‌های فکری پربارش با فیلسوفان مختلف از ارسطو تا هایدگر به ما نشان می‌دهد که کجا می‌توانیم معنای زندگی‌مان را بیابیم و آن در نحوه زندگی‌کردن‌مان است.

باقرزاده اظهار کرد: در حوزه اندیشه ما مجموعه‌ درنگ‌ها را منتشر کردیم. این مجموعه به کتاب‌های فلسفی و روانکاوی می‌پردازد. کتاب «خودآگاهی نزد هگل» از عناوین جدید این مجموعه است که در نمایشگاه تمام شده و زیر چاپ دوم است. عنوان دیگری از مجموعه درنگ‌ها کتاب «چرا ما همچنان تکرار می کنیم؟ چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟ جستاری روانکاوانه در باب ناخودآگاه و تکرار» است.

او عنوان کرد: این کتاب نوشته خوان_داوید نازیو به ترجمه علی حسن‌زاده است که جنبه روانکاوی دارد. خوان ‌ـ ‌داوید نازیو، روانکاو آرژانتینی و یکی از شاگردان ژاک لاکان، در کتاب کوتاه «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟ جستاری روانکاوانه در باب ناخودآگاه و تکرار» از تکرار و ناخودآگاه سخن می‌گوید.

او افزود: نویسنده در آمیزه‌ای جالب از نظریات فرهیخته و مثال‌های عامیانه می‌کوشد به این پرسش‌های ساده اما بسیار مهم پاسخ گوید که در اعمال و رفتار تکراری ما چه چیز تکرار می‌شود؟ چرا تکرار می‌شود؟ و چگونه تکرار می‌شود؟

مدیر انتشارات لگا تاکید کرد: لگا همچنین کتاب «قدرت چیست» را با ترجمه آراز بارسقیان منتشر کرده است. این فیلسوف در کتاب «قدرت چیست؟» مفصل‌بندی بنیان‌های اساسی بحث قدرت را مبنای کارش گذاشته و سعی می‌کند همه‌ آن تعاریف و ضد تعاریف را کنار هم بنشاند و اتصال را شکل دهد. او در قدرت چیست، فرم‌ها و صورت‌های گونه‌گون قدرت را بازشناسی کرده و تلاشش بازیابی و بازتعریف عنصرهای تشکیل‌دهنده‌ای‌ است که باید برای فهم قدرت در آن‌ها بازنگری کرد. قدرت چیست می‌خواهد افسانه‌ تعریف‌ناپذیری قدرت را از قدرت تهی کند.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها