پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
«لوح فکر» با هشت اثر جدید به نمایشگاه کتاب آمد

امسال انتشارات لوح فکر با 8 عنوان جدید به سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده است.

علیرضا خدادوست مدیر انتشارات لوح فکر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: امسال انتشارات لوح فکر با 8 عنوان جدید به سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده است.

او گفت: عمده تمرکز نشر ما بر آثار تاریخ شفاهی است. «نقش رادیو در توسعه اجتماعی»، کتاب «زندگی حضرت پیامبر» و «ابوالهول جنایات» که گزارشی از نخستین قاتل زنجیره‌ای در ایران است را در نمایشگاه عرضه کرده‌ایم. کتاب «ابوالهول جنایات» پژوهشی بر اساس مطبوعات دوره پهلوی اول از جنایات اصغر قاتل است که به بازتاب اخبار و تبعات این جنایات در جامعه آن روز ایران پرداخته است.
 
او بیان کرد: کتاب «دستار گل سرخ» هم از تازه‌های نشر ماست که به نمایشگاه آورده‌ایم. در این کتاب فرانسوا نیکولو شرح مشاهدات خود را از اقامت چهار ساله در ایران نوشت و به دست طبع و نشر سپرد تا سنت سفرنامه نویسی فرانسویان در ایران رو به فراموشی نرود. این دیپلمات فرانسوی که چهل سال در خدمت وزارت خارجه کشورش بود آخرین دوره ماموریت خود را در تهران سپری کرد.

او درباره این کتاب ادامه داد: این کتاب حاصل تأملات چهار ساله فرانسوا نیکولو در فاصله سالهای 2001 تا 2005 در ایران است. که به پشتوانه 20 سال فعالیت سیاسی و اداری نوشته شده است. 

مدیر انتشارات لوح فکر اظهار کرد: «دستار و گل سرخ» نخستین سفرنامه ترجمه‌شده به فارسی از یک فرانسوی ناظر فرهنگ و سیاست ایران پس از انقلاب است که مولف در مقدمه کتاب نوشته خود را یک سفرنامه یا خاطر‌ه‌نوشت نمی‌داند و مترجم نیز بر همین اساس عنوان بداهه‌نگاری را انتخاب می‌کند.

او در انتهای سخنان خود به کتاب‌هایی اشاره کرد که قبل از نمایشگاه چاپ شده و در نمایشگاه عرضه شده است. او «تصمیم‌گیری‌های مدیران در کسب و کارها با رویکرد اخلاق محور» که کتابی تألیفی است را جزو این آثار دانست و عنوان کرد: امسال تلاش کردیم بیشتر آثار تألیفی را منتشر کنیم.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها