یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
مردم ایران گرایشات فرهنگی قوی‌ دارند

رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مردم ایران گرایشات فرهنگی قوی‌ دارند و مردم کتاب‌دوستی هستند و این واقعیت را می توان از استقبال گسترده آنها از نمایشگاه کتاب به نحو ملموسی درک کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) رضا غلامی در گفتگو با خبرنگار ایبنا بیان کرد: الحمدلله سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با نظم و آرامش خوبی در حال برپایی است. نشاط و سرزندگی خوبی در نمایشگاه محسوس است.

وی اضافه کرد: اکثر ناشران کشور با همه توان در این‌ نمایشگاه حضور پیدا کرده اند و مشغول معرفی آثار قبلی و تازه‌های نشر خود هستند. معدود ناشرانی هم که به هر دلیلی نیامده‌اند در بخش مجازی نمایشگاه حضور دارند.

غلامی در خصوص مقایسه این دوره از نمایشگاه با دوره‌های پیشین بیان کرد: به نظر من، امسال در غرفه‌بندی و آرایش‌دهی به نمایشگاه نیز بهتر از سال‌های پیش عمل شده و ازدحام کمتری در راهروها وجود دارد. حتی می‌توان گفت، در تقسیم فضای نمایشگاهی عدالت تا حد خوبی رعایت شده است.

وی افزود: ما که ناشر علمی و آکادمیک هستیم، همیشه در انتها و حاشیه شبستان غرفه داشتیم اما امسال اینگونه نیست. در این چند روز، حضور مردم به ویژه جوانان تحصیلکرده در نمایشگاه چشم‌گیر بوده و خیلی از ناشران از فروش خود نسبتا ابراز رضایت می کنند.

غلامی گفت: مردم ایران گرایشات فرهنگی قوی‌ دارند و مردم کتاب‌دوستی هستند. این واقعیت را می‌توان از استقبال گسترده آنها از نمایشگاه کتاب به نحو ملموسی درک کرد.

وی ادامه داد: یکی از امتیازات نمایشگاه امسال، فوق برنامه‌هاست. از برنامه‌های معرفی و نقد کتاب گرفته تا برنامه‌های مربوط به فرهنگ عمومی و غیره. من به سهم خود از رئیس نمایشگاه و جمیع دست اندرکاران برپایی نمایشگاه به خاطر حسن مدیریتشان و زحماتی که کشیده‌اند سپاسگزاری می‌کنم. امیدوارم به برکت بازدید امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی، که همیشه یاور جریان نشر ایران بوده و هستند، در ایام باقیمانده نمایشگاه، با رونق مضاعفی در همه امور نمایشگاه به ویژه اقتصاد نمایشگاه روبرو شویم.

غلامی عنوان کرد: آنچه مسلم است، گرانی کاغذ و سایر اقلام چاپ، کتاب را به شدت گران کرده و تا حد زیادی کتاب از سبد خرید متداول مردم خارج کرده است. امیدوارم از این نمایشگاه به بعد، شاهد تدابیر جدی‌تر مسئولین فرهنگی برای احیاء اقتصاد نشر ایران که به شدت ضعیف و رنجور شده است باشیم. 

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها