شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
اجرای طرح تلاوت نور در استان زنجان

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور در زنجان گفت: طرح تلاوت نور از جمله طرح‌های ابتکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) که در طول سال به همت کانون‌های مساجد و همراهی بچه‌های مسجد در حال اجراست.

محسن اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری طرح ملی مسجد پایگاه قرآنی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن اجرا می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی تلاوت قرآن، ارتباط مساجد قرآنی با یکدیگر، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشکیل جلسات سنتی قرآن کریم اضافه کرد: برای برگزاری این جلسات 60 پایگاه قرآنی در مساجد راه‌اندازی شده است.

اسلامی همچنین از اجرای طرح تلاوت نور در کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: طرح تلاوت نور از جمله طرح‌های ابتکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) که در طول سال به همت کانون‌های مساجد و همراهی بچه‌های مسجد اجرا و در مناسبت‌های مرتبط با معصومان(ع) با هدف اهدای ثواب به ساحت آن حضرات(ع) پیگیری می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه طرح تلاوت نور در سطح مساجد با قرائت یک یا دو صفحه از آیات قرآن کریم بعد از اقامه نماز جماعت اجرا می‌شود، افزود: این طرح با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شده است.

وی با اشاره اینکه به تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه از جمله اهداف طرح تلاوت نور است، ادامه داد: تفکر و تدبر در آیات نورانی قرآن کریم ضروری است چرا که تلاوت با تدبر و تفکر می تواند انسان را به رشد و تعالی رهنمون سازد.

اسلامی ادامه داد: ترويج معارف دينی، هدايت كودكان، نوجوانان و جوانان به سمت مسجد، نماز و قرآن و استفاده بهينه از ظرفيت مساجد از ديگر اهداف اين طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها