جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
لوگوس با 45 کتاب جدید به نمایشگاه آمد/ از «اندیشه راست افراطی» تا «فرهنگ روان زخم»

مدیر انتشارات لوگوس از عرضه 45 عنوان جدید در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. کتاب «نظریه مقاومت در مشروطه ایرانی»، «فرهنگ روان زخم؛ سیاست ترس و فقدان در سینما، ادبیات و رسانه» و «اندیشه راست افراطی» از مهمترین آثار جدید لوگوس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سید علی اصغر سلطانی مدیر انتشارات لوگوس درباره تازه‌های این انتشارات در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ما سال گذشته 40 عنوان کتاب جدید در حوزه‌های علوم شناختی، سیاسی، اجتماعی و  منتشر کردیم که امسال برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب عرضه می شود.

او ادامه داد: از جمله آثاری که در حوزه اندیشه روانه بازار نشر کردیم کتاب «اندیشه راست افراطی» است که تاکنون در این باره اثری نداشتیم. یکی دیگر از آثار جدید این انتشارات کتاب «نظریه مقاومت در مشروطه ایرانی» نوشته عارف مسعودی است. این کتاب تلاشی است برای توضیح فرایند تاریخی تحول در مفهوم مقاومت و سرنمونی نظریه‌ای نوآیین برای آن با گذار از سده‌های میانۀ تاریخ ایران و ورود به دوران جدید.

او افزود: با ورود اندیشه‌های تجدد و برآمدن گروهی از روشنفکران نوخاسته در عصر ناصری و در جریان جنبش مشروطه‌خواهی، حداقل در میان گروه‌هایی از ایرانیان مبانی فکری مقاومت دگرگون شد و به تأسی از جریان‌های فکری عصر روشنگری و اندیشه مشروطه‌خواهی جدید در اروپا تحولی اساسی در مفهوم مقاومت رخ داد. این تحول در نظریه و مفهوم مقاومت که مبتنی بر تعاریف نوآیین از مفاهیمی مانند انسانیت، آزادی، برابری، عدالت و حق صیانت از ذات بود، دستاورد فکری و فرهنگی گران‌مایه‌ای برای جامعه مدنی ایران به ارمغان آورد که در کتاب «نظریه مقاومت در مشروطه ایرانی» به این موضوع پرداخته شده است.

سلطانی همچنین کتاب «فرهنگ روان زخم؛ سیاست ترس و فقدان در سینما، ادبیات و رسانه» را از عناوین جدید که امسال به نمایشگاه آمده معرفی کرد و گفت: این کتاب اثر ای آن کاپلان، با ترجمه سید شهاب الدین ساداتی و مریم طریقت بین، در سال 1402 توسط انتشارات لوگوس به چاپ رسیده و در بازار نشر ایران، توزیع شده است.

او ادامه داد: این کتاب برای نخستین بار در ایران عرضه می‌‌شود. کاپلان یک استاد، نویسنده و کارگردان آمریکایی است که در حال حاضر در دانشگاه ایالتی استونی بروک نیویورک تدریس می کند و بنیانگذار و مدیر موسسه علوم انسانی در دانشگاه استونی بروک است. او اصطلاح «سینمای آسیب‌های روانی آینده» را برای گروهی از فیلم‌ها، زیرمجموعه‌ای از فیلم علمی تخیلی، ابداع کرد که به جای تمرکز بر علل طبیعی و انسانی فروپاشی کامل اجتماعی، به‌جای اینکه در فیلم‌های علمی تخیلی استاندارد، تمرکز کنند.

او در انتها گفت: در مجموع این انتشارات با 45 عنوان کتاب جدید میزبان علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها