جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
عرضه 16 کتاب جدید درباره فلسفه/ «هنر ظریف بی‌خیالی» پرفروش شد

شیخ‌رضایی مدیر نشر کرگدن از حضور 16 کتاب چاپ جدید در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و «هنر ظریف بی‌خیالی» را یکی از پرفروش‌های این چند روز از نمایشگاه معرفی کرد.

حسین شیخ‌رضایی شیخ‌رضایی  در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مقایسه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با دوره‌های پیشین بیان کرد: بخشی از افرادی که غرفه دارند صرفا با دیدگاه بازاری به کتاب نگاه می‌کنند و آثارشان کتابسازی است و کمتر ناشرانی با آثار مفید را می‌بینیم.
 
وی ادامه داد: قیمت کتاب بسیار بالاست و دانشجویان که مخاطب اصلی بسیاری از کتاب‌ها هستند توان خرید ندارند. بن اهل قلم هم کفایت خرید کتاب‌های بیشتری نمی‌دهد.
 
شیخ‌رضایی بیان کرد: زمینه کار ما در وهله اول فلسفه است و بعد علوم انسانی. تا امروز نیز 90 درصد کارهای ما فلسفی بوده است. در حال حاضر کتاب‌های فلسفه دین را آماده چاپ داریم و درباره زبان و فلسفه زبان نیز کتاب‌هایی منتشر کردیم. کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» یکی از آثار پرفروش ما در این چند روزه بوده است.

وی گفت: علوم انسانی در دنیا درست شده برای اینکه حکمرانی را تسهیل کند. وقتی حکمرانی علوم انسانی را به رسمیت نشناسد مشکلات و چاه‌هایی که وجود دارد پدید می‌آید. چیزی که دنیا یک بار تجربه کرده است و علمی درست شده به نام اقتصاد، جامعه‌شناسی، علوم تربیتی و ... که تاثیرفراوانی بر جامعه می‌گذارد.

شیخ رضایی تاکید کرد: متاسفانه ما همه این‌ها را کنار گذاشته‌ایم و درصدد این هستیم که چرخ را از اول ابداع کنیم چون دوست داریم در همه چیز متفاوت باشیم.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها