پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
ناجی نصرآبادی: نگاه به پیشینه فرهنگی گذشتگانمان راه آینده را روشن می‌کند

سیدمحسن ناجی نصرآبادی مشاور آستان قدس رضوی و مصحح نسخ خطی گفت: نگاه به پیشینه فرهنگی گذشتگانمان می‌تواند راه آینده را برای ما روشن کند، توجه به نسخه‌های خطی هم این گونه است. باید به این متون کهن توجه بیشتری داشته باشیم.

سیدمحسن ناجی نصرآبادی، مشاور آستان قدس رضوی و مصحح نسخ خطی در حاشیه آیین رونمایی از کتاب «فهرست توصیفی کتاب‌های چاپ سنگی آستان قدس رضوی» در نمایشگاه کتاب 1402 به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: توجه به میراث مکتوب اگر با درایت باشد و تاملی به میراث پیشینیان خودمان داشته باشیم، از آنها بسیار می‌توانیم بهره ببریم.

وی با توجه به شعار نمایشگاه کتاب «آینده خواندنی است» به آینده و جایگاه نسخه‌های خطی با توجه به کهن بودن آنها اشاره کرد و افزود: نگاه به پیشینه فرهنگی گذشتگانمان می‌تواند راه آینده را برای ما روشن کند، توجه به نسخ خطی هم این گونه است. باید به این متون کهن توجه بیشتری داشته باشیم.
 
ناجی نصرآبادی بیان کرد: نمی‌توانیم از پیشینه فرهنگی خودمان چیزی ندانیم و انتظار داشته باشیم که کار جدیدی انجام بدهیم. باید بدانیم پیشینیان ما در علوم به کجا رسیده‌اند تا کار را به سرانجام برسانیم و اتکای به نگاه فرهنگی پیشینیان ما می‌تواند به ما کمک کند تا از این وضعیتی که امروز داریم خارج شویم.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها