چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
عرضه 13 عنوان کتاب جدید انتشارات کتابخانه ملی در نمایشگاه کتاب 1402   

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، از انتشار 13 جلد کتابِ جدید ازسوی انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و عرضه آن در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

فاطمه صدر، معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در تشریح حضور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با 52 عنوان کتاب تخصصی در 119 مجلد در موضوعات علم کتابداری، سازماندهی اطلاعات، سند پژوهی، علوم آرشیوی و آرشیوداری، حفاظت و نگهداری منابع کاغذی و آرشیوی، نسخه‌شناسی، نسخه‌پژوهی، تاریخ شفاهی و سرگذشت‌نامه‌ها، دانشنامه‌ها و فرهنگ‌ها، فهرستگان نسخ خطی و آثار هنری و استانداردها حضور دارد.

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عنوان کرد: مجموع کتاب‌های عرضه شده از منشورات انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آثاری است که از سال 1398 تا 1402 منتشر شده است.

وی درباره 13 عنوان کتابِ جدید اظهار کرد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،  13 عنوان کتابِ جدید و تجدید چاپ شده در موضوعات متنوع عرضه می‌شود. از این تعداد، 5 عنوان با موضوع تاریخ شفاهی، 2 کتاب با موضوع کتابداری و اطلاع‌رسانی، 2 کتاب در حوزه سندپژوهی، یک کتاب با موضوع ادبیات، 2 کتاب در حوزه سرگذشت‌نامه‌ها و همچنین 2 کتاب با موضوع فهرست نسخ خطی در این دوره از نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

صدر با اشاره به عناوین کتاب‌های تازه منتشر شده بیان کرد: فهرست نسخ خطی کتابخانه ملی- جلد 66 ، فهرست نسخ خطی کتابخانه ملی- جلد 77، شاعر مشتعل‌(مصاحبه تاریخ شفاهی با مظاهر مصفا)، سندنگار، مجموعه اول پاییز 1401، جنبه‌های زیباشناختی در نهج‌البلاغه، سیاست‌های واسپاری قانونی منابع اطلاعاتی در ایران و  کشورهای منتخب جهان، مرا ببخش مادر (ویراست دوم)، یادمانده‌هایی از حزب توده (ویراست دوم)، قصه راستگو: مصاحبه تاریخ شفاهی، عمارت معمور: خاطرات منوچهر بهنام، رده‌بندی دهدهی دیوئی: تاریخ ایران، مشاهیر وقف در ایران: غلامرضا بروجردی   (چاپ مشترک) و مشاهیر وقف در ایران: شیخ جعفر شوشتری (چاپ مشترک) از جمله آثار تازه منتشر شده از سوی انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است.

وی ادامه داد: با توجه به تقاضای مکرر دانش‌پژوهان عرصه نسخ خطی، چاپ جدید 5 دوره اول فنخا‌(فهرستگان نسخ خطی) همراه با مجلدات 35 تا 45  که به اتمام رسیده بود؛ نیز تجدید چاپ شده و در نمایشگاه عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها