یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
حضور نشر «زاگرو» ایلام در نمایشگاه کتاب با 300 عنوان

مدیر انتشارات زاگرو از حضور شر «زاگرو» ایلام در نمایشگاه کتاب تهران با 300 عنوان کتاب خبر داد.

حبیب الله محمودیان در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلامگفت: نمایشگاه کتاب تهران، یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی ایران در عرصه کتاب ‌و کتاب‌خوانی است که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب 1402 ، فرصت مناسبی برای ارائه و عرضه آثار نویسندگان و اهل قلم قلمداد می شود. از این رو، انتشارات زاگرو به عنوان یکی از ناشران استان ایلام موفق شده در چند سال گذشته در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشد.
 
وی ادامه داد: نشر زاگرو تلاش دارد تا از طریق حضور در نمایشگاه کتاب تهران معرف آثار ارزشمند شاعران، نویسندگان و پدید آورندگان فرهیخته غرب زاگرس باشد.
 
مؤلف «جغرافیای تاریخی و باستان‌شناختی سرزمین دیوالا» گفت: حضور در نمایشگاه، موجب آشنایی با کتاب و آثار مکتوب نویسندگان توانمند ایرانی می‌شود و از جهتی حضور در برنامه‌های جنبی نمایشگاه، برگزاری روز ایلام و معرفی تاریخ، فرهنگ و تمدن دیرینه این منطقه از کشور بزرگ ایران از اتفاق‌های خوب شرکت در نمایشگاه کتاب تهران بوده است.

مدیرمسئول فصلنامه مطالعات ایلامی‌شناسی ادامه داد: نشر زاگرو در سال‌های اخیر هم با حضور فیزیکی و غرفه مستقل، فعالیت داشته و در دوران شیوع کرونا نیز به صورت مجازی رسالت خود را انجام داده است.
 
وی ادامه داد: بهره‌گیری از رسانه‌ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی مجازی و الکترونیکی بخشی از محدودیت‌های حضور در نمایشگاه را جبران کرده از این رو می‌توان از تجربه موفق نمایشگاه‌های مجازی کتاب برای برگزاری نمایشگاه‌های استانی هم بهره برد.


 
مدیر نشرزاگرو با اشاره به حضور این نشر در نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه سال جاری ادامه‌داد: از مجموع آثار منتشرشده در انتشارات زاگرو، حدود 300 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد. تعداد 100 عنوان چاپ اول سال 1401 از جمله تازه های نشر این مؤسسه انتشاراتی است.
 
وی درخصوص رونمایی از آثار تازه منتشرشده این نشر در نمایشگاه تصریح کرد: برخی از آثار منتشرشده همچون مجموعه 12 جلدی «تحولات تاریخی و باستان‌شناختی شهرستان‌های استان ایلام»، مجموعه سه جلدی «شاهنامه کُردی ایلامی»، «اطلس صنایع دستی و سنتی استان ایلام» و «اطلس تاریخ و باستان شناسی استان ایلام» از جمله آثاری اند که در زمان برگزاری نمایشگاه، رونمایی می شوند.
 
 وی ادامه داد: کتاب‌های «اصول ومبانی آموزش و پرورش» و «مسائل آموزش و پرورش ایران» که در سال 1402 منتشرشده‌اند و کتاب «گنجینه ماندگار (آثار فرهنگی ناملموس استان ایلام)» در استان ایلام و همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز رونمایی خواهند شد.
 
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله لیست و مشخصات آثار منتشر شده توسط ناشران در شبکه‌های اطلاع‌رسانی منتشر می‌کند تا علاقه‌مندان به کتاب بتوانند آثار ناشران ایرانی و کشورهای شرکت کننده در این رویداد مهم فرهنگی را انتخاب و تهیه کنند.
 
مدیر نشر زاگرو اظهار داشت: برنامه‌ریزی منظم دست اندرکاران نمایشگاه چون خانه کتاب جمهوری اسلامی نقش مهمی در اطلاع رسانی آثار تولیدی نویسندگان و اهل قلم ایفا کرده‌اند.
 
وی در پایان برای حضور مناسب و تاثیرگذار ناشران استان در نمایشگاه کتاب تهران گفت: حمایت مسئولان  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر سازمان‌های فرهنگی در جهت اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و برگزاری نمایشگاه های استانی در این عرصه،انگیزه بهره گیری از کتاب و کتاب خوانی را افزایش خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها