یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
ایجاد کتابخانه تخصصی هنر در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه کتابخوانی یکی از دغدغه‌های مهم رهبری است، گفت: در همین راستا کتابخانه تخصصی هنر در زنجان ایجاد می‌شود.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجموعه‌های مختلفی در ارتباط است، از همین رو برنامه‌های متعددی برای هریک از بخش‌ها اجرا می‌کند.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرایی این اداره کل در حوزه هنری از قبیل اجرای طرح‌ آسیب‌های اجتماعی، برگزاری جشنواره ترک زبانان، انتشار فصلنامه فرهنگ زنجان و ... افزود: در حوزه فرهنگی نیز برنامه‌هایی شامل جشنواره مطبوعات و برگزاری روز صنعت چاپ، رونمایی از کتاب مثلت سرخ، اجرای مراسم شیخ اشراق، برگزاری محافل ادبی و بزرگداشت نظامی گنجوی اجرایی شده است.

حسنی جایزه فیروزه جشنواره پایتخت کتاب ایران و جشنواره کتاب سال را از برنامه‌های پیش روی این اداره کل در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: برای اجرای بهتر برنامه‌ها به دنبال همکاری و تعامل با مراکز دانشگاهی هستیم.

حسنی با بیان اینکه برش استانی نقشه مهندسی کشور در زنجان رونمایی شد، افزود: 100 عنوان برنامه در این برش تدوین شده است که انتطار داریم دستگاه‌ها در بودجه فرهنگی خود این برنامه‌ها را جای دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مقوله کتاب و کتاب‌خوانی یکی از دغدغه‌های بزرگ مقام معظم رهبری بوده و در همین راستا باید قدم‌های بزرگی برداشته شود، گفت: باید نگاه جدی و عملیاتی برای توسعه فرهنگ مطالعه در استان صورت بگیرد.

حسنی با بیان اینکه در راستای افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ای «کتابخانه تخصصی هنر» در فرهنگسرای امام خمینی (ره) راه اندازی خواهد شد، گفت: این کتابخانه با هدف دسترسی بیشتر هنرمندان به کتاب‌های تخصصی ایجاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین به تسهیلات پرداخت شده در حوزه مشاغل فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: سال قبل به 137 پرونده تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ بیش از 16 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که نویسندگان هم جزئی از آن بودند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها