چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
اهدای قرآن به مساجد زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: قرآن‎‌های نو به مساجد این استان اهدا می‌‎شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر بیش از 170 کانون فرهنگی، هنری مساجد در استان زنجان فعال است که برخی از آنها به صورت الکترونیکی نیز فعالیت دارند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ماه مبارک رمضان افزود: از جمله این برنامه‌‍‌ها طرح « هر مسجد، هر کانون، یک محفل انس با قرآن کریم » است.

اسلامی هدف از اجرای این طرح را ترویج قرائت قرآنی و آموزه های قرآنی دانست و عنوان کرد: امام جماعت مسجد، مربیان قرآنی، مسئول کانون مسجد، ساکنین محل و افرادی که در مساجد حضور فعال دارند به این محفل های انس با قرآن کریم دعوت می‌شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان همچنین از اجرای طرح پویش اهدای قرآن کریم به مساجد خبر داد و افزود: در قالب این طرح قرآن‌‌های کهنه از مساجد جمع‌آوری و قرآن‌های نو جایگزین می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره استفاده از ظرفیت مساجد اضافه کرد: در همین راستا برگزاری محافل بزرگ قرآنی با محوریت کانون‌های مساجد روستای از سال گذشته در استان زنجان آغاز شده و امسال با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون‌های مساجد در ماه مبارک رمضان همکاری در اقامه نماز جماعت سخنرانی مبلغین بعد از نمازها و افطاری، دعای جوشن کبیر، مراسم احیای شب‌های قدر است.

وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش استان زنجان در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی با استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به همین منظور ستادی با ظرفیت مدیران مسئول کانون‌های مساجد و نمایندگان آموزش و پرورش تشکیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها