چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
داستان‌هایی برای آشنایی با نقش زنان در دفاع مقدس

نغمه مستشار نظامی، شاعر پیشنهاد مطالعه در روزهای نوروز خود را به آشنایی مخاطبان امروز با نقش زنان در دفاع مقدس اختصاص داد.

نغمه مستشار نظامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ابتدا کتاب «اینجا سوریه است» اثر زهره یزدان‌پناه را که در حوزه خاطره‌گویی است پیشنهاد داد و گفت: این کتاب، اثر ارزشمندی بویژه برای مخاطب امروزی و جوانان است تا آنها بدانند که هدف غرب از ایجاد فتنه در کشورها چیست. کتاب تصویر نیز دارد و کاملا مستند است؛  اثری غم‌انگیز درباره زنان سوریه از مسلمان و مسیحی و اتفاقاتی که در جنگ سوریه بر آنها گذشته است.
 
وی در ادامه کتاب‌های داستانی «تنها گریه کن» اثر اکرم اسلامی، «حوض خون» به قلم فاطمه‌سادات میرعالی و «من زینب تو هستم» اثر معصومه محمدی را نیز به مخاطبان علاقه‌مند به ادبیات داستانی معرفی و بیان کرد: این آثار درباره نقش زنان در دفاع مقدس است. اگر مخاطبان این آثار را بخوانند با ابعاد پنهان نقش زنان آشنا خواهند شد؛ زیرا کتاب‌ها حماسه زنان را نشان داده‌اند.
 
این شاعر در حوزه شعر نیز پیشنهاداتی برای مخاطبان شعردوست داشت. مستشار نظامی کتاب‌های «پری‌ستاره‌ها» اثر قادر طهماسبی (فرید) و مجموعه‌ شعری از شاعران بین‌الملل کشورهایی مانند تاجیکستان و هند را که انتشارات شاعران پارسی‌زبان منتشر کرده است نام برد.
 
نغمه مستشار نظامی در پایان، اثر درخور توجه سیدعلی موسوی گرمارودی را نیز به مخاطبان دوستدار ادبیات کهن پیشنهاد داد. وی مجموعه ۱۴جلدی «به‌گزین» شامل مجموعه شاهکارهای ادبی ایران با گزینش موسوی ‌گرمارودی را که دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر کرده است معرفی کرد تا هر مخاطب علاقه‌مندی که می‌خواهد مطالعه‌ای در زمینه ادبیات کهن داشته باشد، از این مجموعه استفاده کند. هفت جلد نخست «به‌گزین» به‌ترتیب به آثار «تاریخ بیهقی»، «سفرنامه» ناصرخسرو، «شاهنامه فردوسی»، «سیرالملوک سیاست‌نامه» خواجه‌نظام‌الملک توسی، «قابوس‌نامه» عنصرالمعالی، «کلیله و دمنه» و «چهار مقاله» نظامی عروضی سمرقندی اختصاص دارد. همچنین «گلستان سعدی»، «بوستان سعدی»، «جوامع‌الحکایات و لوامع‌الروایات»، «فرج بعد از شدت» قاضی ابوعلی المحسن تنوخی، «روضه خلد» مجد خوافی، «آثارالوزرا» سیف‌الدین حاجی بن نظام عقیلی و «لطائف‌الطوائف» جلدهای هشتم تا چهاردهم این مجموعه را تشکیل می‌دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها