چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
مدیران «نفحات نفت» را بخوانند

علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور به مدیران دستگاه‌های دولتی برای ایام نوروز مطالعه کتاب «نفحات نفت» را پیشنهاد کرد.

علی جاویدانه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره پیشنهاد مطالعه برای ایام نوروز گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی برای ایام نوروز می‌توانند کتاب «نفحات نفت» اثر رضا امیرخانی که جستاری در آسیب‌شناسی مدیریت دولتی است را مطالعه کنند.

وی گفت: اگر چه شاید بیش از 6 سال از تالیف این کتاب می‌گذرد؛ اما خوب است که مطالعه شود.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در دستگاه‌های دولتی وجود دارد این است که نامه‌های اداری و گزارشِ‌ نامه‌ها خوب نوشته نمی‌شوند افزود: یکی از بهترین‌ مواردی که در این راه به ما کمک می‌کند و مهارت نویسندگی را افزایش می‌دهد مطالعه کتاب است.

جاویدانه با اشاره حدیث «الكتب بساتين العلماء» از امام علی (ع) به ویژگی‌های مطالعه اشاره کرد و افزود: مطالعه انواع کتاب، به افزایش قدرت تحلیل انسان کمک خواهد کرد، همچنین نگاه را گسترده‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: تجربه‌های مختلفی که انسان در زندگی واقعی شاید نتواند آن‌ها را لمس کند؛ براساس کتابی که مطالعه می‌کند، تجربه جدیدی را زیست می‌کند و در شرایط مشابه می‌تواند فکر شده‌تر عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها