جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کرمان سفر می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان برای افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان خبر داد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان درباره مهمترین برنامه فرهنگی هنری استان به‌ مناسبت دهه فجر بیان کرد: برنامه‌های متعددی برای دهه فجر برنامه‌ریزی شده است که مهمترین آن‌ها افتتاح تالار فرهنگ و هنر استان کرمان است. این طرح پس از حدود ۲۰ سال انتظار اهالی فرهنگ و هنر کرمان با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

وی به سفر رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کرمان اشاره کرد و ادامه داد: تامین اعتبار تکمیل این تالار در این سفر محقق و بیش از یک‌سوم اعتبار را دولت تامین کرد که نشان از اهمیت و توجه ویژه دولت مردمی به موضوع فرهنگ و هنر است. موضوع دیگر تخصیص اعتباری بود که به سرعت انجام شد و تالار به‌مناسبت سالروز ولادت امام علی(ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

روحی اظهار کرد: افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان با امکانات منحصر به فرد سرانه زیرساخت‌های فاخر را در حوزه فرهنگی استان فراهم می‌کند و امکانات ویژه‌ای را در اختیار مردم قرار می‌دهد و پذیرای بسیاری از رویداد‌های ملی و بین‌المللی خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان دیدار با خانواده شهدا و حضور در گلزار شهدای استان کرمان و تجدید میثاق با شهدای مقاومت از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کرمان دارد.

به گزارش ایبنا؛ تالار فرهنگ و هنر کرمان که در سه طبقه احداث شده، دارای سالن‌های اجرای تئاتر، موسیقی، نمایش، فیلم و همایش است. این تالار با گالری‌های مختلف، کتابخانه، رستوران، کافی شاپ و غیره و بیش از ۱۴ هزار متر زیربنا، یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها