پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
فرزندپروری کلید درمان برخی اختلالات روانشناختی است

از آنجا که فرزندپروری کلید درمان برخی اختلالات روانشناختی است و نیز عاملی مهم و اساسی در پرورش تاب‌آوری محسوب می­‌شود برای تمام کودکان مورد نیاز است.

اسما عاقبتی مترجم «کتاب کار مدیریت رفتار کودک با روش سحرانگیز 3-2-1» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این اثر عنوان کرد: کتاب کار مدیریت رفتار کودک با روش سحرانگیز 3-2-1 مکملی مفید و مختصر برای کتاب مدیریت رفتار کودک با روش سحرانگیز 3-2-1 است. استقبال گسترده از فنون فرزندپروری ساده و کاربردی کتاب مدیریت رفتار کودک در آمریکا و (پس از ترجمه فارسی) در ایران سبب شد که ترجمه کتاب کار مرتبط با آن در اولویت قرار گیرد. در واقع این کتاب شامل عصاره‌­ای موجز و مفید از مطالب کتاب اصلی به همراه مثال‌­هایی عملی است و خواننده می‌­تواند پس از مطالعه کتاب مدیریت رفتار کودک، هر زمان با مشکلی در تربیت فرزندانش مواجه شد به این خلاصه ساده و مختصر رجوع کند. به علاوه مثال‌­های مصور و جذاب زیادی در کتاب ارائه شده است که موجب درک بهتر تمام فنون فرزندپروری می‌­شوند.

او ادامه داد: از آنجا که این کتاب بر اساس اصول علمی و با زبانی ساده و شیوا نوشته شده است برای متخصصان، والدین و معلمان قابل استفاده است. روانشناسان، مشاوران، روانپزشکان، مددکاران اجتماعی و متخصصان اطفال می‌­توانند از مطالب این کتاب در جلسات درمانی خود بهره ببرند. به علاوه نحوه نگارش روان و مثال‌­های فراوان سبب می­‌شود که والدین، پدر بزرگ و مادربزرگ‌­ها، مربیان و معلمان نیز بتوانند از مطالب کتاب استفاده کنند.

او با بیان اینکه گسترش مطالب این کتاب از طریق تدریس دوره‌­های فرزندپروری، تهیه فیلم بر اساس محتوای آن و معرفی کتاب به عنوان منبعی برای افزایش اطلاعات علمی برای پرورش صحیح و موثر کودکان بسیار مفید و موثر خواهد بود عنوان کرد: یکی از نیازهای اساسی هر فردی که با کودکان در ارتباط نزدیک قرار دارد آموختن فنون علمی و قابل اجرا برای رفتار با آن­هاست. اگرچه کتاب­های زیادی با عناوین فرزندپروری و تربیت کودکان برای فارسی زبانان وجود دارد اما تنها تعداد معدودی از آنها بر اساس اصول علمی و دارای پشتوانه پژوهشی است. به علاوه سادگی فنون ذکر شده در کتاب، بیان ساده و ذکر مثال­های فراوان و جالب به درک بهتر مطالب کمک می­‌کند. در کل این کتاب مرجعی قابل اعتماد و کاربردی در زمینه رفتار صحیح با کودکان محسوب می‌شود.

عاقبتی در پایان گفت: هر فردی که به سلامت روان کودکان اهمیت می­‌دهد می‌­تواند با ارتقاء دانش جامعه جهت رفتار درست در این زمینه به پرورش نسلی توانمند و بااعتماد به نفس کمک کند. از آنجا که فرزندپروری کلید درمان برخی اختلالات روانشناختی است و نیز عاملی مهم و اساسی در پرورش تاب­آوری محسوب می­‌شود برای تمام کودکان مورد نیاز است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها