دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
مجموعه‌ داستان «من او را دوست داشتم» منتشر شد

داستانک‌های دانش‌آموزان مدرسه چندپایه «نصر» روستای تنگ خوش دیّر در کتابی به‌نام «من او را دوست داشتم» به همت انتشارات «هامون نو» راهی بازار کتاب شد.

غلامرضا خیاط، مدیر و آموزگار دبستان چندپایه «نصر» روستای «تنگ خوش» شهرستان دیر درباره انتشار مجموعه‌ داستان «من او را دوست داشتم» به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در بوشهر گفت: این کتاب داستانک‌های دانش‌آموزان تنگ‌خوشی از توابع بخش بردخون را در برمی‌گیرد که از آذر ۹۶ تا اردیبهشت 1401 در مدرسه چند پایه «نصر» زیر‌نظر بنده نوشته شده‌اند و حاصل یک فرآیند پیوسته و منظم 5 ساله‌اند. این داستان‌ها نه‌تنها در طول سال تحصیلی، بلکه در ایام تعطیلات نوروز و تابستان خلق‌شده‌اند و دانش‌آموزان از طریق شبکه‌های مجازی با من در ارتباط بودند و درباره پیرنگ و شاکله داستان کمک می‌گرفتند.

وی افزود: مجموعه‌داستان «من او را دوست داشتم» شامل 80 داستانک و تعدادی معدودی دست‌نوشته‌های دانش‌آموزان این دبستان است که با مقدمه‌ مهدیه امیری و طرح روی جلد استاد ابراهیم حقیقی در قطع رقعی در ۱۳۰ صفحه از سوی انتشارات «هامون نو» به مدیر مسئولی اسماعیل حسام‌مقدم روانه‌ بازار کتاب شده‌ است.

به گفته این آموزگار، بیشتر این داستانک‌ها بر پایه دو یا چند کلمه شکل گرفته که در ابتدای زنگ داستان‌نویسی در مدرسه به بچه‌ها می‌دادم. دانش‌آموزان این کلمات را با طبع، ذوق و قریحه‌ی ذاتی خود عجین کرده و داستان‌های جالب و خواندنی را خلق کردند. برخی از داستانک‌ها به خواست این نویسندگان کوچک و دانش‌آموز با عنوان‌هایی از آثار نویسندگان و شاعران ایرانی و خارجی نامگذاری شده‌اند.

خیاط درباره مخاطب این داستان‌ها توضیح داد: با توجه به اینکه نویسنده‌ داستانک‌ها دانش‌آموزان دبستانی هستند؛ اما برای سن خاصی نوشته نشده و همه سنین می‌توانند مخاطب این داستانک‌ها باشند. این نشان می‌دهد که این داستانک‌ها را کودکانی نوشته‌اند که بیشتر از سن‌شان می‌فهمند.

مولف مجموعه‌داستان «من او را دوست داشتم» به دیگر ویژگی‌های این اثر اشاره و بیان کرد: در این مجموعه‌ رگه‌هایی از نواندیشی، دگراندیشی و پرورش خلاق در زیست روزمره‌ کودکان روستایی کوچک بر فراز خلیج فارس نیز منعکس شده است.

خیاط درباره هدف انتشار این اثر که نویسندگانی کودک داستان‌هایش را خلق کرده‌اند، توضیح داد: از زمانی که پای در وادی معلمی گذاشتم، همیشه دغدغه‌ مطالعه و همچنین آموختن دانش‌آموزانم را داشتم تا بدین‌طریق مهارت نوشتن در آن‌ها تقویت شود و آماده رویارویی با آینده شوند؛ چون آن‌ها به‌کمک کتاب و مطالعه می‌توانند از تجربیات دیگران بیاموزند و با آگاهی و یادگیری بیشتر، به شکل بهتری از پس مشکلات برآیند.

وی درباره انتخاب نام این اثر که برگرفته از نام یکی از آثار آنا گاولدا، نویسنده فرانسوی است، بیان کرد: بعد از خوانش داستان «من او را دوست داشتم» نوشته آنا گاوالدا با ترجمه‌ الهام دارچینیان، داستانی به قلم فاطمه میرزایی، دانش‌آموز پایه ششم این دبستان به این نام نوشته شد. این داستان به‌سرعت در فضای حقیقی و مجازی منتشر شد و بازخوردها و بازتاب‌ بسیار جالب و خوبی به‌همراه داشت؛‌بنابراین بهانه‌ای شد تا این نام را برای کل مجموعه انتخاب کنیم.

به گزارش ایبنا؛ مجموعه‌داستان «من او را دوست داشتم» حاوی داستانک‌های دانش‌آموزان روستای تنگ خوش شهرستان دیر است که به همت غلامرضا خیاط، مدیر آموزگار دبستان چند پایه نصر این روستا گردآوری و ویرایش و در 130 صفحه به همت انتشارات «هامون نو» پاییز 1401 راهی بازار کتاب شده‌‍ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها