یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
صدای «استودیو کتاب» در زنجان می‌پیچد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی استودیو کتاب در زنجان گفت: این کار با همکاری رسانه استانی انجام خواهد شد.

محمدرضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اشاره به نقش تاثیرگذار کتابخانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: ۴۲ خدمت در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود. با توجه به نقش تاثیرگذار کتابخانه‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، یکی از اولویت‌های استانی اتمام کتابخانه مرکزی است.


وی افزود: کتابخانه مرکزی زنجان در ۶ طبقه و با ۱۸ هزارمتر زیربنا، بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی استان است که متاسفانه با گذشت ۱۰ سال و با ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی، متوقف شده است.

رضاخانی با بیان اینکه بسیاری از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و اهالی کتاب استان، روند تأسیس کتابخانه مرکزی زنجان را مطالبه می‌کنند، افزود: امید است صدا و سیما و دیگر رسانه‌های استانی با پرداخت صحیح و حرفه‌ای به ضرورت و اهمیت ایجاد این کتابخانه، زمینه لازم برای هم‌افزایی مردم و مسئولان برای از سرگیری پروژه کتابخانه مرکزی زنجان را فراهم کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی، ظرفیت‌های بسیار زیادی دارند که هنوز بسیاری از مردم از این ظرفیت‌ها آگاه نیستند، اضافه کرد: در همین راستا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های رسانه‌ای کتابخانه‎‌های عمومی استان ایجاد «استودیو کتاب» است که از این طریق علاوه بر معرفی کتاب‌های مختلف به بیان خدمات کتابخانه‌های عمومی هم بپردازد.

وی با اشاره به اینکه سرانه خواندن در شهر زنجان مطلوب نیست، اضافه کرد: یک برنامه دیگر این اداره کل برای ارتقاء سطح مطالعه ایجاد کتابخانه روباز برای تشویق مردم به کتابخوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها