جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
زندگی محمدعلی بهمنی کتاب می‌شود

زندگی محمدعلی بهمنی، شاعر ترانه‌سرای مشهور کشورمان در قالب رمان، مکتوب و توسط نشر آداش منتشر می‌شود.

مصطفی همایی خیری، مدیر نشر آداش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر توضیح داد: پروژه‌ نگارش داستان زندگی محمدعلی بهمنی، شاعر غزل‌سرا و ترانه‌سرا توسط نشر آداش به قلم لیلا سليمی مقدم کلید خورده‌ و از یک‌سال پیش، پس از تحقیق و مصاحبه‌ طولانی در حال انجام است.

همایی خیری افزود: این داستان به جنبه‌های متفاوت و کمتر پرداخته شده و عاشقانه‌ محمدعلی بهمنی می‌پردازد. رمان زندگی بهمنی تا پایان امسال در 500 صفحه و 50 فصل به بازار کتاب خواهد آمد.

همایی خیری تاکید کرد: نشر آداش وظیفه خود می‌داند که شاعران محبوب معاصر را با انجام پروژه تهیه رمان از داستان زندگی ایشان هرچه بیشتر به نسل جوان معرفی کند و  در این راستا تا مهر ماه سال جاری کتاب زندگی عبدالجبار کاکایی را منتشر می‌کند.

محمدعلی بهمنی زاده‌ بیست‌وهفتم فروردین‌ماه 21 در شهر اندیمشک است. وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در تهران و سپس دوره‌ جوانی‌اش را در شهر بندرعباس گذراند. نخستين شعرش زمانی كه فقط نه ‌سال داشت در مجله‌ روشنفکر به چاپ رسید. وی در قالب‌های مختلفی از جمله نیمایی، کلاسیک، سپید و ترانه طبع‌آزمایی کرده ولی شهرت عمده‌ وی به سبب سرایش غزل است.

این شاعر برجسته اواخر سال ۷۰ با دریافت تندیس خورشید مهر به عنوان برترین غزل‌سرای ایران معرفی شد و نیز شاعر برگزیده اولین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش کلاسیک بوده است.

سلیمی نویسنده رمان زندگی بهمنی نیز متولد شهر رشت و دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است و سابقه‌ نگارش رمان، سرایش شعر و نوشتن در مطبوعات را دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها