سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پر رونق خواهد بود

محمدباقر انصاری با اشاره به این‌که در حال حاضر از یک سو فاصله‌ای دو ساله بین مردم و نمایشگاه ایجاد شده است، اظهار کرد: در کنار تجربه خوب نمایشگاه مجازی کتاب تهران طی دو سال گذشته، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که امسال برگزار می‌شود نیز پر رونق خواهد بود.

 محمدباقر انصاری (رئیس موسسه بوستان کتاب) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن اشاره به حضور این موسسه در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: ما بیش از 400 عنوان کتاب تازه منتشر شده طی سه سال اخیر از سوی موسسه بوستان کتاب را در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهیم کرد. همچنین قصد داریم به تناسب فضای غرفه خود برنامه‌هایی با اصحاب قلم داشته باشیم و نشست‌هایی را با حضور نویسندگان شاخص همکار با موسسه بوستان کتاب در غرفه یا در فضاهای جانبی نمایشگاه برگزار کنیم.
 
او درباره پیش‌بینی خود از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری بیان کرد: در حال حاضر از یک سو فاصله‌ای دو ساله بین مردم و نمایشگاه ایجاد شده است و از طرفی هم کنجکاوی در ناشران و مخاطبان پدید آمده است تا با حضور در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم، مخاطبان از تازه‌های نشر و ناشران از سلایق مخاطبان مطلع شوند.
 
وی افزود: این کنجکاوی و علاقه مردم به حضور در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قطعا موجب می‌شود که امسال شاهد برگزاری یک نمایشگاه پررونق باشیم؛ اگرچه بسیاری از آثار در نمایشگاه مجازی کتاب تهران عرضه شد و مخاطبان نسبت به آن آگاهی پیدا کردند اما علاقه‌مندان کتاب اغلب دوست دارند خودشان به نمایشگاه بیایند و کتاب را تورق کنند.
 
محمدباقر انصاری در پایان گفت: در کنار تجربه خوب نمایشگاه مجازی کتاب تهران طی دو سال گذشته، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری نیز پررونق خواهد بود؛ در این زمینه معتقدم که باید برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب از نمایشگاه کتاب فیزیکی جدا باشد و با شکل و شمایل جدیدی برگزار شود؛ بر این باورم که نمایشگاه مجازی کتاب نباید تعطیل شود و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز طبق سنوات گذشته برگزار شود.
 
«سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها