شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ رضوی تشریح شد

مدیر حوزه هنری خراسان‌رضوی برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در این استان را تشریح کرد.

مجید عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی گفت: امسال برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ تا ۲۷ فروردین‌‌ماه در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، قوچان و فریمان برگزار می‎شود.
 
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، در هفته هنر انقلاب اسلامی به صورت روزانه از شنبه تا پنجشنبه اجرای نمایش‌های مسجدی در تعدادی از مساجد مشهد را نیز برگزار خواهیم کرد.
 
عسگری با بیان این‌که برنامه‌ها از امروز شنبه با افتتاحیه نمایشگاه گروهی نقاشی الفبای ایستادگی در نگارخانه اشراق حوزه هنری خراسان رضوی در مشهد آغاز می‌شود، افزود: غبارروبی مزار شهدای این شهرستان نیشابور با حضور مسئولان و هنرمندان و رونمایی از سردیس شهید آوینی شعرخوانی و سرود در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور از برنامه‌های روز یکشنبه خواهد بود.
 
وی ادامه داد: دوشنبه (۲۲ فروردین)، برنامه نشست هم‌اندیشی دبیرخانه هنرهای حماسی با موضوع ارتباط هنر انقلاب اسلامی با هنر حماسی را در مشهد برگزار خواهیم کرد.
 
مدیر حوزه هنری خراسان‌رضوی با اشاره به این‌که برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی سه‌شنبه، (۲۳ فروردین‌) در شهرستان فریمان برگزار خواهد شد، گفت: با حضور تعدادی از نقاش‌های برجسته خراسان رضوی، برنامه کارگاه نقاشی و اجرای سرود در منزل شهید مطهری در فریمان خواهیم داشت.
 
وی افزود: پنجشنبه (۲۵ فروردین) نیز مهمان قوچان خواهیم بود و برنامه رونمایی از پرده نقالی شهید بابارستمی در خانه شهید بابارستمی را در این شهرستان قوچان با اجرای نقالی برگزار خواهیم کرد.
 
عسگری ادامه داد:شنبه (۲۷ فروردین) نیز «شب خاطره انقلاب» با محوریت بانوان خراسان رضوی در مشهد برگزار می‎شود.
 
وی از رونمایی فراخوان «سلیمانی‌شو» که مربوط به جمع‌آوری خاطرات مردم از زمان شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی است، نیز خبر داد و گفت: انتخاب چهره سال هنر استان امسال به‌دلیل ماه مبارک رمضان به بعد از این ماه موکول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها