سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
کارگاه‌های آموزشی صنعت چاپ در ارومیه برگزار می‌شود

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان‌غربی گفت: کارگاه‌های آموزشی صنعت چاپ توسط اداره کل استان با همکای دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه صنف چاپ استان برگزار می‌شود.

مجید محبی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه 407 چاپخانه در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد 93 واحد چاپ افست، 225 واحد چاپ دیجیتال، 40 كارگاه چاپ سیلك اسكرین و تامپو، 15 واحد لیتوگرافی، 15 واحد چاپ صنعتی و 15 كارگاه صحافی، پوشش چاپ و سلفون‌كشی است.

وی افزود: 1213 نفر به صورت مستقیم و بیش از  2500 نفر به صورت غیرمستقیم در چاپخانه‌های استان مشغول فعالیت هستند.
 
محبی اعلام‌کرد: کارگاه‌های آموزشی صنعت چاپ  با همکاری دفتر امور چاپ و نشر وزارت ارشاد، اتحادیه صنف چاپخانه‌داران‌ و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی به مدت 6 روز برگزار می‌شود.

وی  هدف از این  کلاسها را حمایت  و ارتقاء دانش چاپ برای فعالان و مدیران مسئول واحدهای چاپی دانست و افزود: کارگاه مدیریت چاپ، شناخت انواع مرکب‌های چاپ، شناخت انواع بسترهای چاپ، چاپ دیجیتال و تعمیر انواع دستگاه‌های لارج فرمت، اصول و فنون مذاکره و برآورد قیمت و هزینه تمام شده محصولات چاپی به ترتیب از 9 تا  28 بهمن‌ ماه سال‌جاری  در کلاس های 2 ساعته از ساعت 10 صبح الی 12 برگزار خواهد شد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان‌غربی بیان کرد: لینک ورود به کلاس مجازی این کارگاه‌ها به آدرس http://vip.gilaro.com/printing_workshap  قابل دسترسی است و مجید محبی، اکبر کاظمی و اکبر یوسفی مدرسان این کارگاه‌ها هستند.

 محبی ادامه داد: شرکت برای علاقه‌مندان سایر استان‌ها بلامانع است و افراد بومی استان، می‌توانند بصورت حضوری در این کلاس‌ها شرکت کنند.

وی افزود: شرکت در این کلاس‌ها رایگان بوده و افراد شرکت کننده در هر 6 دوره، گواهی آموزشی اتحادیه چاپخانه‌داران را با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی دریافت می‌کنند.

محبی با بیان اینکه این دوره‌ها با هدف آشنایی با بسترهای چاپی، مواد و ملزومات چاپ و شناخت ماشین‌آلات چاپ و رنگ‌شناسی برگزار خواهدشد، گفت:  در صورت تمایل فعالان عرصه چاپ، این دوره‌ها تدوام خواهندداشت.


 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها