پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
تقدیر از 36 برگزیده جشنواره قلم در زنجان

دبیر «جشنواره قلم جوان» در استان زنجان از ارسال 330 اثر به نخستین دوره این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره در 4 محور برگزار شد که 36 نفر برگزیده شدند.

حجت‌الاسلام میثم صحبت‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره «قلم جوان» گفت: این جشنواره به همت مجموعه‌های تربیتی و مسجدی سطح شهر برای دانش‌آموزان نوجوان زنجانی همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد.

دبیر جشنواره قلم جوان استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره قلم جوان در بخش داستان کوتاه برگزار شد، تصریح کرد: نخستین دوره جشنواره حاصل همفکری و همکاری بیش از 25 مجموعه در سطح استان بود.

ویبیان کرد: جشنواره قلم جوان در محور‌های علمی-تخیلی (زنجان ۱۴۵۰، قهرمان زنجانی من، اگر من رئیس قاره آسیا بودم و…)، مذهبی (نماز و عبادت، غدیر و امامت، عفاف و پاکدامنی، مهدویت و…)، ادبیات پایداری (دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و علمی، شهدای زنجانی و…) و طنز و کمدی برگزار شد.

صحبتلو با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار از فرودین تا خردادماه امسال بود، افزود: در مجموع 330 اثر در 4 محور به دبیرخانه جشنواره واصل شد و پس از داوری نفرات برتر مشخص شدند.

دبیر جشنواره قلم جوان استان زنجان افزود: در محورهای علمی، تخیلی و ادبیات پایداری 105 اثر، موضوعات مذهبی 85 اثر، طنز و کمدی 25 اثر و بخش بزرگسالان هم که در روزهای آخر به جشنواره اضافه شده بود 10 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

صحبت‌لو با اشاره به اینکه روز گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی 36 نفر از برگزیدگان تجلیل شدند، اضافه کرد: به برگزیدگان این جشنواره تقدیر و تجلیل شد که به نفرات نخست 10 میلیون ریال، نفرات دوم هشت میلیون ریال و نفرات سوم شش میلیون ریال تقدیم شد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای سطح مهارت شرکت‌کنندگان برای برگزیدگان دوره آموزشی برگزار خواهد شد، افزود: کارگاه‌های آموزشی به محض دریافت مجوز رسمی در مدارس شروع خواهد شد و اقدامات برای ادامه این جشنواره‌ها همچون فیلمنامه نویسی، شعر، رمان و موضوعات مرتبط دیگر با قدرت ادامه دار خواهد بود‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها