شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کتابخانه مرکزی سنندج بهسازی، تکمیل و تجهیز شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به واگذاری کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج به نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: این کتابخانه پس از بهسازی، تکمیل و تجهیز در آینده‌ای نزدیک آماده بهره برداری عموم مردم است.

محمد مخدومی با بیان اینکه حق انتفاع کتابخانه مرکزی امام خامنه ای سنندج متعلق به مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بود، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیدات نماینده ولی فقیه در استان حق انتفاع کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای در سال گذشته و طی تفاهمنامه‌ای مشترک به کتابخانه‌های عمومی واگذار شد.

وی با بیان اینکه عملیات بهسازی، تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای از مدتی پیش آغاز شده است، افزود: پس از امضای تفاهم نامه و با تخصیص اعتبار ویژه از سوی نهاد کتابخانه عمومی کشور عملیات بهسازی و ... مطابق استانداردها  آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه کتابخانه‌های مرکزی دارای ویژگی‌های متفاوتی نسبت به سایر کتابخانه‌ها هستند، گفت: رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های مرکزی در سراسر کشور است.

مخدومی زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه ای را 3500 مترمربع در 6 طبقه ذکر کرد و گفت: در ماه‌های گذشته زحمات بسیار زیادی به منظور تجهیز و راه اندازی این کتابخانه با بهره گیری از نظرات کارشناسان خبره و با بهترین امکانات صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: بخش نشریات، بخش نابینایان، بخش ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان، سالن مطالعه ویژه محققین  از جمله قسمت‌های این کتابخانه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: گالری، سالن جلسات،  سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع،  بخش دیداری و شنیداری،  خدمات فنی،  بخش گروهی اعضا و اتاق فکر که برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان کردستان است.

وی با اشاره به اینکه در کتابخانه مذکور 10 استند ویژه جستجو برای اعضا وجود دارد، افزود: در این استندها، اطلاعاتی از جمله معرفی استان کردستان، معرفی کتابخانه‌های عمومی، آدرس و شماره تماس کتابخانه‌ها، سخن بزرگان درباره کتاب و کتابخوانی و همچنین لینک جستجوی کتاب برای علاقمندان وجود دارد.

مخدومی با اشاره به اینکه طبقه همکف کتابخانه مذکور به طور کامل به بخش کودکان و نوجوانان اختصاص پیدا کرده است، گفت: در این بخش که طراحی آن به صورت بسیاری زیبایی انجام گرفته است، امکاناتی از جمله بخش ویژه کتاب و نشریات، بخش بازی و اسباب بازی، بخش سمعی و بصری، سن ویژه اجرای نمایش وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: در بخش ویژه نشریات علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضاء، تصاویر و همچنین سردیس و تندیس برخی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

مخدومی عنوان کرد: با راه اندازی کتابخانه مرکزی امام خامنه ای علاوه بر ارتقای سرانه فرهنگی و کتابخوانی در استان، شاخص زیربنای کتابخانه‌های عمومی به 25 هزار متر مربع می‌رسد.

وی با تقدیر از حجت الاسلام و المسلمی پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اظهار کرد: واگذاری این کتابخانه به کتابخانه‌های عمومی اقدامی قابل تحسین است و بدون شک تاثیر آن بر ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان مشهود خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها