چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
وعده بهره‌برداری از کتابخانه «رشناوند» در گُناباد بعد از 9 سال از شروع ساخت

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد از افتتاح کتابخانه «رشناوند» این شهرستانِ استان خراسان رضوی بعد از 9 سال و همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

احمد مظلوم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی با بیان اینکه «رشناوند» یکی از روستاهای اطراف شهرستان گناباد بوده که چند ماهی است تبدیل به شهر شده است، افزود: احداث کتابخانه این شهر از سال 90 تاکنون متوقف بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه توانسته‌ایم با تلاش و پیگیری‌ها و جذب خیّران و مشارکت آنان، احداث این مجموعه را دوباره از سر بگیریم، ادامه داد: این کتابخانه عمومی 22 بهمن‌ماه امسال تجهیز و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد همچنین با اشاره به اینکه 13 کتابخانه عمومی در شهرستان گناباد فعال هستند، اظهار کرد: از این تعداد 10 کتابخانه به صورت نهادی و 3 کتابخانه مشارکتی است.

وی در ارتباط با برنامه‌های این انجمن در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: تا سال گذشته نمایشگاه‌های متعدد و جلسات و نشست‌های ادبی در محیط‌های فرهنگی برای علاقمندان برگزار می‌شد اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و متفاوت شدن فضا برگزاری این نشست‌ها به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر نبود.

کرونا باعث تعطیلی فعالیت‌ها نشد
وی افزود: شیوع بیماری کرونا باعث نشد تا فعالیت‌های خود را به‌صورت کامل کنار بگذاریم و تصمیم گرفتیم تا با استفاده از تکنولوژی و بستر فضای مجازی طرح‌های مختلفی را برگزار کنیم از جمله این طرح‌ها می‌توان به دوشنبه‌های کتابخوانی که با دعوت از نویسندگان برتر از طریق فضای مجازی است، اشاره کرد.

مظلوم ادامه داد: به‌عنوان مثال در حوزه کودک و نوجوان از نویسندگانی همچون مصطفی رحمان‌دوست، محمد میرکیانی و ... دعوت کردیم تا کتاب‌های خود و یا سایر کتاب‌‌هایی را که مرتبط با این سنین است، در فضای مجازی معرفی کرده و باعث تشویق جامعه مخاطب به خوانش آنها شوند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی گناباد با اشاره به اینکه 14 نشست معرفی کتاب از ابتدای امسال در بستر مجازی برگزار شد، تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده طرح راویان آسمانی همزمان با هفته دفاع مقدس بود که بیش از 50 برنامه با حضور جانبازان و آزادگان به صورت نقل خاطرات و روایتگری و کتاب‌های مرتبط با این حوزه برگزار شد.

مظلوم از برگزاری برنامه خلاقانه «سقاخانه کتاب» در ایام محرم و صفر امسال نیز خبر داد و گفت: 40 برنامه به صورت مجازی با معرفی کتاب‌هایی با محتوای عاشورایی، مذهبی، مقتل‌خوانی، موسیقی آئینی برگزار شد با این تفاوت که در این برنامه بخشی از کتاب خوانش و تفسیر می‌شد.

وی همچنین یکی از نقاط قوت برنامه‌های امسال انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد را برگزاری 3 کارگاه تقویت حافظه و تندخوانی عنوان کرد و افزود: 300 دانش‌آموزد در مدت سه روز در این کارگاه‌ها شرکت کردند و استقبال بسیار خوبی صورت گرفت به طوری که ما را بر آن داشته تا برگزاری مجدد این کلاس را در برنامه‌های خود بگنجانیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی گناباد یادآور شد: خوشبختانه برنامه‌های مختلف حوزه کتابخوانی باعث جذب علاقمندان این حوزه شده و نمود آن را حضور 7772 نفر در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توان دید که از این تعداد 75 نفر توانسته‌اند مقام بیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها