چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
طرح‌های فصلی در جامعه پویش خرید کتاب ایجاد می‌کند

مدیر کتاب‌فروشی چشمه کریمخان گفت:‌ با اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب در میان جامعه پویشی برای خرید کتاب راه می‌افتد، مردم نسبت به کتاب هشیار می‌شوند و به کتاب‌فروشی‌ها مراجعه می‌کنند.

رضا بهرامی مدیر کتاب‌فروشی چشمه کریمخان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌های تهران در طرح تابستانه ۹۹ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به دلایل پرفروش شدن این کتاب‌فروشی گفت: یکی از دلایل مهم این است که نشر چشمه نامی آشنا برای مخاطب کتاب است که این دستاورد به‌دلیل سابقه ۳۵ ساله‌‌اش، فعالیت مستمر و ارتباط با نسل‌های مختلف جامعه به‌دست آمده است.
 
وی ادامه داد: دلیل دیگر این است که این شعبه از چشمه در راسته کریمخان تهران که منطقه‌ فرهنگی شهر قرار دارد. در این راسته کتاب‌فروشی‌های معتبر دیگری هم وجود دارد و افراد کتاب‌خوان و فرهیخته که دنبال اتفاقات تازه فرهنگی و کتاب هستند، می‌دانند که باید به کتاب‌فروشی‌های این خیابان، ازجمله به کتاب‌فروشی نشر چشمه، سربزنند. 

بهرامی با بیان اینکه علاوه بر موقعیت جغرافیایی و تداوم اعتبار به دلیل سابقه، دلیل دیگری هم در این موضوع وجود دارد، عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم به جزئیات توجه کنیم و لحظه‌به‌لحظه اتفاق‌هایی که در کتاب‌فروشی رخ می‌دهد را به‌اطلاع مخاطبان و مشتریان خود برسانیم؛ هم از طریق بولتن‌هایی مثل چشمه‌خوان که چاپ می‌کنیم و هم به‌وسیله حضور در شبکه‌های اجتماعی.
 
وی در این زمینه توضیح داد: ما اطلاعات مربوط به کتا‌ب‌ها را در قالب معرفی کتاب و قالب‌های مختلف در فضای مجازی به اطلاع مخاطبانمان می‌رسانیم و در این زمینه تلاش می‌کنیم کار شکیل و آبرومندی باشد. ما اطلاعات مورد نیاز هر اثر را بیان کنیم که این موضوع در انتخاب کتاب و کتاب‌فروشی از سوی مخاطب در طرح‌های فصلی خرید کتاب مثل تابستانه نیز موثر است؛ زیرا مخاطب می‌داند چه کتابی را می‌خواهد.
 
بهرامی همچنین به کتاب‌هایی که در این کتاب‌فروشی عرضه می‌شود اشاره کرد و گفت: ما تلاش کردیم کتاب‌هایی را در کتاب‌فروشی بفروشیم که مخاطبان خاص داشته باشد و آثاری باشند که در هر کتاب‌فروشی عرضه نمی‌شوند و از فضای تجاری صنف تا حد زیادی خارج شده‌ایم. به سراغ آثاری رفتیم که مهجور مانده‌اند، کمتر معرفی می‌شوند و این موضوع عامل موثری برای جذب مخاطبان به‌شمار می‌آید.
 
وی درباره اثرگذاری طرح تابستانه کتاب بر فعالیت و نقدینگی کار کتاب‌فروشی‌ها نیز گفت: حضور در این طرح‌ها نه فقط برای ما؛ بلکه برای هر کتاب‌فروشی که در طرح‌های فصلی خرید کتاب مشارکت دارد، اهمیت دارد که بخشی از این جریان باشد؛ زیرا از همه تریبون‌های دولتی و خصوصی درباره این طرح اطلاع‌رسانی می‌شود، پویش خریداری کتاب راه می‌افتد و مردم نسبت به کتاب هشیار می‌شوند.
  
بهرامی یادآور شد: این هشیاری موجب می‌شود مردم به کتاب و کتاب‌خوانی توجه کنند و زمانی که متوجه می‌شوند کتاب‌ها با تخفیف عرضه می‌شوند؛ به‌سراغ کتاب‌فروشی‌ها می‌روند و ۲۰ درصد تخفیف این طرح برای مخاطبان ارزش زیادی دارد.
 
وی با بیان اینکه اگر برنامه‌ریزی طرح‌ در مسیر پیش‌رو بهتر باشد؛ می‌توان به آینده طرح برای کتاب‌فروشی‌ها امیدوار بود، گفت: اگر مسئولان و دست‌اندرکاران سقف خرید کتاب برای مخاطبان را افزایش دهند بهتر است، زیرا به دنبال گران شدن قیمت کتاب‌ها مبلغ ۱۵۰ هزار تومان در نهایت پول یک یا دو کتاب است و بهتر است که سقف خریدها منطقی‌تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها