دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
زنجان؛ رونق کتابخوانی زیر سایه کرونا

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از استقبال مردم زنجان از برنامه‌های مجازی کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: امسال حدود ۲۴ هزار نفر به‌صورت غیرحضوری در جشنواره رضوی شرکت کردند که این آمار نسبت به سال قبل 3 برابر رشد دارد.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اعلام اینکه در حال حاضر 97 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است که 17 باب از آنها به صورت مشارکتی فعالیت دارد، گفت: بیش از 85 هزار نفر از جمعیت یک میلیونی استان زنجان در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند که این تعداد 8.5 درصد از جمعیت استان است.

نیک‌بخش به برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای توسعه فضاهای مطالعه و کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در همین راستا اقدام به ساخت چند کتابخانه در نقاط مختلف استان شده است که البته نیمه تمام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به پیگیری از مسؤولان برای اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قول مساعد برای اختصاص تکمیل و افتتاح پروژه‌های کتابخانه‌ای از جمله کتابخانه مرکزی شهرستان زنجان، کتابخانه مرکزی شهر قیدار و کتابخانه مرکزی شهرستان طارم داده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه به تعطیلی کتابخانه‌های استان به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با این حال استقبال از کتابخوانی و مطالعه در این شرایط قابل قبول بوده است.

وی ادامه داد: درست است که امسال خدمات حضوری از سوی کتابخانه‌های عمومی ارائه نشد اما به صورت غیرحضوری برنامه‌های متعددی اجرایی شد.

نیک‌بخش با اشاره به اجرای طرح معرفی کتاب، نشر خلاصه‌ای از کتاب‌ها، ارسال فایل‌های PDF کتاب و انتشار کتاب‌های صوتی به عنوان بخشی از فعالیت‌های کتابداران در فضای مجازی، تصریح کرد: برخی کتابداران استان زنجان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در فضای مجازی برای ارائه برخی خدمات کتابخانه‌ای به اعضای کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی سعی دارند چراغ کتاب و کتابخوانی خاموش نشود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به عملکرد هوشمندانه کتابداران  در روزهای تعطیلی کتابخانه‌های عمومی افزود: فضای مجازی و تلاش‌های کتابداران به همه نشان داد که کتابخانه و راه کتاب و کتابخوانی تعطیل‌بردار نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز در در ۳۶ کتابخانه موجود در مناطق روستایی استان، علاوه بر وجود اینترنت پرسرعت همه خدمات مجازی، کتابخانه‌ای، آموزشی گفت: خوشبختانه استقبال از برنامه‌ها در این مناطق نیز بالا بوده است.

نیک‌بخش از افزایش شرکت‌کنندگان جشنواره رضوی نیز خبر داد و گفت: امسال حدود ۲۴ هزار نفر به صورت غیرحضوری در جشنواره رضوی از استان زنجان شرکت کردند که نسبت به سنوات گذشته سه برابر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها