شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به‌میزبانی ارومیه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به میزبانی ارومیه امسال به‌صورت غیرحضوری برگزار شده و آثار از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی دریافت خواهد شد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه امسال پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره امسال به‌صورت غیرحضوری برگزار و آثار هم از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی دریافت خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای اینکه سلامتی شهروندان و شرکت‌کننده‌‌ها به مخاطره نیفتد، امسال مراسم برگزار نمی‌شود و نتایج داوری و آراء داوران از طریق مبادی رسمی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدایا، لوح تقدیر و تندیس نفرات برگزیده به دست‌شان خواهد رسید، افزود: آثاری که ارزشمند و قابل چاپ هستند، اگرچه حائز رتبه نشوند ولی در قالب کتابی با عنوان «گونش ضیافتی» به چاپ خواهد رسید و به نفرات برگزیده ارسال خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، این جشنواره به زبان ترکی آذری به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: در طول سال‌های گذشته استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمد و شعرایی از آلمان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، آذربایجان و نخجوان در این رویداد ادبی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در سه ماه آخر سال جاری برگزار خواهد شد، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با آثار کیفی و قابل توجه شرکت کنند تا شانس خودشان برای کسب مقام بالا ببرند.

خدایاری با بیان اینکه از پنج شرکت‌کننده داخلی و سه خارجی در این جشنواره تجلیل خواهد شد، نسبت به استقبال اصحاب فرهنگ و ادب از این رویداد فرهنگی و ادبی ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: برپایی جشنواره‌هایی از این نوع، بهترین فرصت برای نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها