دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
100 عنوان کتاب درباره شهدای زنجان چاپ می‌شود

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: با توجه به برگزاری کنگره 3000 شهید زنجانی، 100 کتاب موضوعی نیز در همین زمینه چاپ می‌شود.

ابوالفضل طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به اینکه زنجان 3000 شهید و 7000 جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است، اظهار کرد: حدود نیمی از جمعیت کشور زیر 40 سال است و جنگ را ندیده است، از همین رو مسؤولان استانی تصمیم بر برگزاری کنگره 3000 شهید استان گرفتند.

وی با بیان اینکه امنیت امروز کشور مدیون و مرهون رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: کنگره 3000 شهید باید به نحوی برگزار شود که این رشادت‌ها به نحو احسن نمود پیدا کند.

طهماسبی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی کنگره 3 هزار شهید در سال 1400 برگزار خواهد شد، گفت: کمیته‌های مربوط به کنگره تشکیل و طبق وظایف تعیین شده، اقدامات انجام خواهد شد.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره نسب به جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا و رزمندگان، مصاحبه با خانواده‌های شهدا و ساخت مستند اقدام شده است، گفت: همچنین در همین راستا نسبت به نگارش کتاب موضوعی درباره شهدا نیز اقدام می‌شود.

وی از برنامه‎ریزی برای چاپ کتاب موضوعی شهدا خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با موضوع سیره و سبک زندگی شهدا، وصیت‌نامه‌ها، کودکی تا شهادت شهدا، رفتار اجتماعی شهدا، دوران تحصیل خواهد بود.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: طی سنوات گذشته نیز 20 جلد کتاب از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان و  50 جلد کتاب با موضوع شهدا چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها