چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
خسارت 5 میلیارد تومانی کرونا به فرهنگ و هنر زنجان

معاون هنری و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: شیوع ویروس کرونا 50 میلیارد ریال به بخش فرهنگ و هنر استان خسارت زده است.

مسعود علیمحمدی معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی، خسارات بسیاری به این بخش وارد شده است.

معاون هنری و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برآورد خسارات ناشی از کرونا در بخش‌های هنری، رسانه، مراکز چاپ و نشر و کتابفروشی‌ها انجام شده است، افزود: کل خسارت وارده به این چند حوزه 50 میلیارد ریال بوده است.

علیمحمدی با اشاره به تمهیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از اصحاب هنر و رسانه برای جبران بخشی از خسارات وارده ناشی از کرونا، گفت: در همین راستا بخشودگی سهم کارفرما در بیمه هنرمندان در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد را خواهیم داشت.

معاون هنری و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: طبق برآورده‌های انجام شده سهم کارفرما بین 600 هزار تا 2 میلیون تومان است که وزارتخانه نسبت به بخشودگی آن اقدام می‌کند.

وی همچنین از لغو بسیاری از برنامه‌های فرهنگی در استان زنجان طی دو ماهه گذشته خبر داد و گفت: پس از عادی شدن شرایط و هماهنگی با ستاد کرونا، اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی از سر گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها