دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
آغاز به‌روزرسانی منابع کتابخانه مجلس

ثبت و آماده‌سازی چهار هزار جلد کتاب خریداری شده از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به اتمام رسیده و به‌روزرسانی منابع از طرق خرید، مبادله و دریافت هدایا از مراکز فرهنگی آغاز شد.

علی‌اکبر زارع بیدکی، مدیر فراهم‌آوری کتابخانه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره به‌روزرسانی منابع کتابخانه مجلس گفت: بعد از خریداری ​چهار هزار جلد کتاب از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اکنون به‌روز رسانی منابع کتابخانه در قالب خرید از ناشران، مبادله و اهدا آغاز شده است.

او  توضیح داد: خرید منابع از ناشران و کارگزاران تهران از اوایل هفته گذشته آغاز و تا پایان سال ادامه خواهدیافت. کارشناسان مجموعه‌سازی منابع در چند روز گذشته با مراجعه حضوری به دفاتر ناشران و کارگزاران تهران بیش از 200 جلد کتاب به ارزش 60 میلیون ریال انتخاب و به مجموعه منابع کتابخانه افزودند.

مدیر فراهم‌آوری کتابخانه مجلس درباره کتاب‌هایی که برای کتابخانه مجلس خریداری شده است، توضیح داد: موضوع کتاب‌های خریداری شده در حوزه علوم انسانی، به‌خصوص کتب ایران‌شناسی، کتب مرجع، تاریخ، فلسفه، کتب تخصصی انقلاب اسلامی، هنر، جغرافیا، حقوق و علوم قرآنی است.
 
زارع‌بیدکی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با ناشران و مراکز فرهنگی، بیش از 60 جلد کتاب از جدیدترین کتاب‌های منتشر شده به ارزش پنج میلیون تومان از طریق مبادله دریافت شده است. در روزهای اخیر مبادله منابع مهم تاریخی با بنیاد ایرانشناسی به ارزش یک میلیون تومان انجام شد و مبادله با مؤسسه باستان‌شناسی آلمان در حال انجام است.
 
مدیر فراهم‌آوری کتابخانه مجلس، از تمامی سازمان‌ها و مراکز فرهنگی دعوت کرد با ارائه لیست کتب و منابع خود و دریافت لیست انتشاراتی مجلس از گروه مبادله و اهداء از طرح مبادله منابع انتشاراتی استفاده کنند. 
 
زارع‌بیدکی در پایان خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتخاب کتاب از انبار این وزارتخانه تا سقف 100میلیون ریال از هفته آینده آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها