شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
بررسی تخفیف‌های غیرمتعارف در کارگروه صیانت

سخنگوی کارگروه صیانت از حقوق ناشران با اشاره گفت: تخفیف‌های غیرمتعارف یکی دیگر از مشکلاتی است که در کارگروه بررسی می‌شود زیرا این تخفیف‌ها به کسب و کار متعارف حوزه نشر خلل وارد می‌کند.

محمود آموزگار؛ سخنگوی کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مولفان و مترجمان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: از میان پرونده‌هایی که در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شده است برای یک پرونده رای صادر شده و یک پرونده نیز در مسیر دادرسی است، همچنین تعدادی پرونده دیگر در حال آماده شدن‌اند.
 
وی افزود: تعدادی از این پرونده‌ها در شعبه بازپرسی هنوز مطرح است و از ما خواسته‌اند اطلاعات، مدارک و اسناد را تکمیل کنیم تا روی آن تصمیم‌گیری شود.
                         
تبلیغ علیه قاچاق
آموزگار درباره اقدامات فرهنگی که در دستور کارگروه قرار گرفته است، گفت: در این زمینه برای اینکه مبانی فرهنگی بازدارندگی لازم را ایجاد کند، در ایام نمایشگاه پوستری با عنوان «کتاب قاچاق نخریم» تهیه و منتشر شد تا مردم بیشتر با این موضوع آشنا شوند.
 
وی با اشاره به ساخت کلیپ‌های فرهنگی درباره کتاب‌های قاچاق، ادامه داد: در این کلیپ‌ها به موضوعات مرتبط با قاچاق کتاب و تاثیر آن بر فرهنگ، همچنین ناشران و کتابفروشان اشاره شده و در فضای مجازی منتشر شده است.
 
آموزگار یادآور شد: در این زمینه رایزنی‌هایی با بنیاد فارابی داشتیم که این کلیپ‌ها را قبل فیلم‌ها در سینماها به نمایش بگذارد تا مردم با این موضوع بیشتر آشنا شوند.
 
بررسی تخفیف‌های غیرمتعارف
وی با اشاره به موضوع دیگری که در دستور کارگروه صیانت قرار دارد، گفت: تخفیف‌های غیرمتعارف یکی دیگر از مشکلاتی است که در کارگروه بررسی می‌شود زیرا این تخفیف‌ها به کسب و کار متعارف حوزه نشر خلل وارد می‌کند.
 
سخنگوی کارگروه صیانت از حقوق ناشران افزود: در این زمینه معقتدم که بررسی این موضوع باید در دستور کار اتحادیه ناشران و کتابفروشان قرار گیرد و در کارگروه‌های مختلف این موضوع ساماندهی شود.
 
وی با اشاره به لزوم بررسی این موضوع، عنوان کرد: وضعیت تخفیف‌ها و مقررات در زمینه تخفیف‌ها باید مشخص شود زیرا طبق قانون نظام صنفی هر عضو صنف که به حراج و ارائه کالا با تخفیف مبادرت کند باید از اتحادیه مجوز بگیرد و ما نیز تلاش داریم مطابق با آن باید برنامه‌ریزی کنیم تا چطور برخورد شود.
 
آموزگار همچنین درباره یکی دیگر از موضوعات این کارگروه، گفت: کتاب‌سازی یکی دیگر از بحث‌های ما است تا بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم و اینکه چه راهکارهایی برای ساماندهی حوزه ترجمه داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها