سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۵
انتشار دوره 5 جلد "بر جاده‌هاي آبي سرخ" نوشته نادر ابراهيمي

براي نخستين بار دوره 5 جلدي رمان تاريخي "بر جاده‌هاي آبي سرخ " كه در برگيرنده زندگي‌نامه مير مهنا دغوابي يكي از مبارزان جنوب ايران، نوشته نادر ابراهيمي از سوي انتشارات روزبهان روانه بازار كتاب مي‌شود.

"فرزانه منصوري" همسر نادر ابراهيمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با اعلام اين خبر گفت: "رمان بر جاده‌هاي آبي سرخ" يك داستان بلند است كه براساس اسناد تاريخي درباره زندگي ميرمهنا دغوابي _ يكي از مبارزان شجاع جنوب كه با كمك دلاوران جنوب توانست حركت استقلال طلبانه‌اي در جنوب ايران به انجام برساند_توسط نادر ابراهيمي نوشته شده است .
 
وي تصريح كرد: اين رمان قرار بود 10 جلدي باشد كه با بيماري نادر ابراهيمي، نوشتن اين رمان نيمه كاره ماند.جلد نخست  اين داستان بلند در سال 75 و پس از آن 2 جلد ديگر اين رمان منتشر شد. 

منصوري ادامه داد: جلدهاي 4 و 5 اين رمان 10 جلدي نيز مدت‌ها در انتظار مجوز بود كه در نهايت اين مجموعه 5 جلدي به صورت كامل از سوي يك ناشر  با هم منتشر مي‌شود تا در اختيار علاقه‌مندان قرار بگيرد. 

وي همچنين درباره تجديد چاپ كتاب‌هاي كودك و نوجوان نادر ابراهيمي گفت: كتاب‌هاي كودك و نوجوان وي بيش از 40 عنوان است كه اين مجموعه با توجه به اين كه ناشر اين آثار انتشارات همگام با كودكان و نوجوانان  (انتشارات خود نادر ابراهيمي ) بود  و اين انتشارات سالهاست غير فعال است  اين آثار با همكاري انتشارات همگام با كودكان و نوجوانان و روزبهان منتشر شود. 

منصوري درباره فعاليت انتشارات همگام يادآور شد: انتشار همگام در سال 1368 راه‌اندازي شد و در زمان فعاليت خود 48 عنوان كتاب  منتشر كرد و جوايز مختلفي در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي براي تصويرگري كتاب‌ها و متن كتاب‌ها  ازآن خود كرد. 

در ادامه جلال هاشمي مدير انتشارات روزبهان درباره وضعيت انتشار آثار نادر ابراهيمي گفت: در حال حاضر كتاب 5 جلدي "بر جاده‌هاي آبي سرخ"  مراحل پاياني انتشار را طي مي‌كند. 

وي تصريح كرد: پيش از اين 3 جلد اين رمان را انتشارات "فكر روز"منتشر كرده بود كه با توجه به تغييراتي كه در روند كار اين انتشارات به وجود آمد. اين ناشر اين كتاب را تجديد چاپ نكرد و ما اين مجموعه 5 جلدي را با هم تجديد و منتشر مي‌كنيم. 

مدير انتشارات روزبهان افزود: پيش از اين قرار بود كه فيلم‌نامه سريالي نيز براساس اين رمان نوشته شود كه در حال حاضر اين كار متوقف شده است. 

مدير انتشارات روزبهان با اشاره به تاليف شناخت نامه نادر ابراهيمي گفت: در حال حاضر گروهي مشغول گردآوري و تاليف شناخت نامه نادر ابراهيمي هستند، شيوه گرد آوري و  تاليف بخشي  از اين شناخت نامه به اين صورت است كه نظرات  مختلف نادر ابراهيمي درباره موضوعات مختلف از دل نوشته‌هاي او جمع‌آوري و در اين شناخت نامه منتشر خواهد شد. 

نادر ابراهيمي در 14 فروردين 1315 در تهران متولد شد پس از تحصيلات مقدماتي در رشته حقوق مشغول به تحصيل شد اما پس از مدتي اين رشته را رها كرد و در رشته زبان و ادبيات انگليسي تحصيلات خود را ادامه داد. او نوشتن را از 16 سالگي آغاز كرد و در سال 1342 نخستين كتاب خود را با عنوان "خانه‌اي براي شب "به چاپ رساند. او تاكنون آثار متعددي كه در برگيرنده داستان بلند و كوتاه كتاب كودك و نوجوان، نمايشنامه، فيلم‌نامه و پژوهش در زمينه گوناگون نوشته و منتشر كرده است و چند اثر او در اين ميان به زبان‌هاي ديگر ترجمه و منتشر شده است. 

او همچنين چندين فيلم نامه مستند و سينمايي و دو مجموعه تلويزيوني نوشته و كارگرداني كرده و آهنگ ها و ترانه‌هاي بسياري نوشته است. او همچنين نخستين موسسه ايران شناسي را تاسيس كرد. ابراهيمي فعاليت حرفه‌اي خود را در زمينه ادبيات كودك با تاسيس موسسه همگام با كودكان و نوجوانان با همكاري همسرش فرزانه منصوري متمركز كرد كه اين انتشارات عنوان ناشر برگزيده آسيا و ناشر برگزيده در جشنواره‌هاي آسيايي و جهان تصويرگري كتاب كودك را از آن خود كرده است  . 

ابراهيمي در زمينه ادبيات كودك جايزه نخست براتيلاو، جايزه نخست تعليم و تربيت يونسكو، جايزه كتاب برگزيده سال ايران و چندين جايزه ديگر را هم دريافت كرده است. او همچنين عنوان نويسنده برگزيده ادبيات داستاني 20 سال بعد از انقلاب را به خاطر داستان بلند و 7 جلدي "آتش بدون دود" به دست آورد. او در حال حاضر 71 سال دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها